Inlägg från: Anonym (fabriken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fabriken)

Tar du personer som svär mycket på allvar?

Haha, i en mansdominerad miljö hör folk inte ens vad man säger om man inte svär, känner jag ibland.

"Hörde du vad den dumfan till tekniker gjorde? Han drog åt den jävla conveyorn så det blev en stor helvetes hög med produkt på golvet, bara att kassera hela skiten! Och sen kom gruppchefen utfarande och det blev ett jävla hallaballoo! Jag menar kom in i matchen för helvete, det miffot har jobbat här i två år nu, dags att han lär sig nåt mer än att spela skinnflöjt på dass."

Så låter det på golvet. En käck hälsningsfras kan t ex vara:

-Hallå din gamla kärringjävel! Har du hittat hit idag?! (kramar om)

-Hallå din fule fan, hur är läget?!

Different strokes for different folks.

• Anonym (fabriken)
    Anonym (Smartisen) skrev 2012-08-29 18:25:04 följande:
    Svordomar är ett tecken på litet ordförråd. 
    Inte nödvändigtvis. Jag kan rätt många ord som t.ex. antediluviansk, abderitisk, planifrons, onomatopoietisk och dolikocefal samt vilken färg "xanthic" är, men jag svär lik förbannat!
  • Anonym (fabriken)
    sverker11 skrev 2012-08-29 21:21:08 följande:
    Svordomar är en klassmarkör så det du egentligen säger är att du hyser ett klassförakt. Om din chef svär mycket beror det sannolikt på att chefen i fråga tillhör den första generationen i familjen som klättrat uppåt på den sociala stegen.
    Eller att man kanske är akademiker men på gott och ont anpassar sig till rådande jargong på sin arbetsplats.

Svar på tråden Tar du personer som svär mycket på allvar?