• micromat

Kan en abort jämställas med ett mord?

t k 85 skrev 2014-02-01 18:34:43 följande:
    Nej, annan motivering (motivera nedan)Klart det inte är mord, fast jag har ett men.Du som människa har ett ansvar mot dig själv och framtida generationer att inte sätta dig själv i en sådan sits att du orsakar en oönskad graviditet. Om så ändå är fallet, "missade p-piller" "Men gumman, det är skönare utan gummi" osv osv, får man stå sitt kasta och göra allt för att få detta liv att få det så bra det bara går.Två gånger tycker jag det är ok med abort, Våldtäkt, eller om graviditeten hotar mammans liv på något sätt. Alla andra ursäkter är bara fåniga. Att komma dragandes med, "det var en olycka, kondomen sprack" säger jag bara, bö jävla hö. Då var det väl universums sätt att säga, "Du ska ha barn damn you"Å nu kommer säkert någon böla fram, det är kvinnans kropp, hennes val. Okej, Så bara för att man har monopol på en funktion så har man 100% rätt i allt som berör den frågan? Om någon på allvar tycker det så blir jag rädd, och om ni tycker det, tänk över konsekvenserna på detta jävligt noga. Vi män hade monopol på rösträtt ganska länge.

Jaha, men då är det väl kanske universums sätt att säga, du ska bli våldtagen, du ska bli misshandlad... Seriöst?

Alla vet att kondomer kan spricka, att preventivmedel inte är 100% säkra..
  • micromat

Abort är inte mord!! Det borde inte heller få finnas en begränsning för hur många aborter man får göra.. Tänk om abortmotståndare kunde skita i andra människors val.. Ni abortmotståndare får gärna skaffa 35 barn om ni så vill, ni borde ju inte använda er av preventivmedel heller.. Det kan ju hindra en människa från att födas...

• micromat
    jonatanm28 skrev 2014-10-18 15:07:53 följande:

Bara en fundering. 

Har en känsla av att det är alldeles för lätt att göra abort att det till och med sägs att det använts som preventivmedel. De som gör det kan ha gjort det t.o.m. flera gånger. 

Har inte kollat exakt statistiken men har nånstans i bakhuvudet att det är tusentals aborter i landet. 

Hur skulle statistiken se ut om abort skulle kriminaliseras och jämställas med mord? 

Eventuellt enbart möjligt för våldtäkts graviditet. 

Jag tror att statistiken skulle sjunka direkt och att ansvar kring preventiv medel från båda dera könen skulle öka, att det där slarvet skulle skippas och kvinnans hälsa skulle vara bättre. (iochmed risker vid abort). 

Visst skulle statistiken sjunka. Däremot skulle olagliga aborter öka markant och så även kvinnor som dör efter försök med rostiga galgar och allt möjligt skit. Men det tänker man inte på! Det är bara rosa flufffluff hos dessa som vill förbjuda aborter.

Vad spelar det för roll om man gör flera aborter? Abortert kan inte heller användas som preventivmedel då preventivmedel förhindrar att en graviditet sker. En abort avslutar den.

Och vadå för lätt att göra abort?
Svar på tråden Kan en abort jämställas med ett mord?