• Anonym (!)

Bo ganska trångt i innerstan eller bo större i förorten? vad valde ni?

Bor tillsammans med min 2 åriga dotter och hennes pappa i innerstan i en 3.a på 80kvm. Vi trivs jättebra här och är gravid igen. Visst kan vi bo kvar här ett bra tag men i framtiden tror jag barnen kommer vilja ha ett varsit rum och vi har inte råd att köpa större i innerstan. Vi skulle i såna fall behöva flytta och ska vi.göra det känns det lite som vi borde.göra det rätt snart så barnen inte behöver byta förskola/ skola i framtiden och skulle vi vilja ha fler barn har vi plats för det. Men samtidigt får jag lite ont i magen av det...vi trivs ju.så bra.och vill gärna bo kvar. Sanyidigt skulle vi få ett stort radhus eller villa i förorten och ungarna skulle få.en tomt å leka på.etc etc......

• Svar på tråden Bo ganska trångt i innerstan eller bo större i förorten? vad valde ni?
  • Anonym (!)

Va kul att det funkar :) hur har ni fördelat utrymmena? Delar alla barn på 1 sovrum? Hur gamla är barnen?

Anonym (l) skrev 2014-02-22 16:03:42 följande:
    Vi bor två vuxna och tre barn i en trea på 80 i innerstan. Det funkar jättebra och vi tänker inte flytta.

• Anonym (!)

Tack för era svar! Kan tillägga att min släkt har ett sommarställe. Det är inte en massa trafik och oljud utanför dörren då vi bor i ett ganska lugnt område på södermalm och biltrafiken är en bit bort.

• Anonym (!)

Nej det kommer vi inte ha råd med. Vår 3.a kostade 5 miljoner och varken kan eller vill lägga mer...

nevermind skrev 2014-02-23 15:52:39 följande:
    Jag hade stannat! Ni trivs ju. Och barnen behöver inte eget rum förrän de är 5-6 år gamla. Ni hinner spara ihop till större boende.

Svar på tråden Bo ganska trångt i innerstan eller bo större i förorten? vad valde ni?