Inlägg från: Anonym (student 2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (student 2)

Hur mycket kostade era barns student?

Har inte barn, men kan tala om vad min student kostade för 6 år sedan :)

Balklänning 800 kr 
    Frisör 0 kr (kompis)
    Skor 0 kr (hade redan)
    Väska 0 kr 
    Balbiljett 350 kr
    Limousine 0 kr (gick)

"Mottagning", tjaa.. Min syster tog studenten samma dag, 100 mil därifrån så det v ar inte så många som kom på min student. Mamma, mammas man, mormor, moster, lillebror och lillasyster i vagn. 
    Pappa, våra helsyskon och resten av släkten på pappas sida var på syrrans student.

Plakat gjorde mammas man på sitt jobb (tryckeri), studentvagn fick vi åka gratis för att en klasskompis pappa ägde en lastbil. Sen fick jag en skumpa, lite vanliga studentgosedjur och sånt och sen åt vi på pizzeria innan min familj åkte hem igen.  

Så inte så dyrt tror jag! :) Hade aldrig en riktig mottagning med middag och presenter och sånt, det v ar meningen att jag och syrran skulle slå ihop våra till en och ha hemma hos mamma med hela släkten och vännerna, men det blev aldrig av och glömdes bort. Så lite avis blev jag när andra syrran tog studenten två år senare och det hölls en stoooor mottagning av min familj. Sedan lillebror förra året när han tog studenten så frågade jag mamma på skämt när vi ska ha min mottagning, och hon sa då att den har vi väl haft? Och sen kom hon på att vi inte har det och började "ja men oj, det måste vi ju fixa!" Fast det känns ju inte helt okey att ha det så långt efteråt, haha ;) 

Svar på tråden Hur mycket kostade era barns student?