Inlägg från: Anonym (Studentdags) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Studentdags)

Hur mycket kostade era barns student?

Tror min student landar på 35 000 kanske. Hittills har jag lagt runt 12000kr på min kostym inklusive skor, 2 olika skjortor och slips samt fluga. Den kommer användas i olika former vid 3 olika studentrelaterade tillställningar. Utöver det är det en resa som gick på runt 2000kr, inträde på fester samt alkohol för dessa vilket har blivit kanske 2000kr samt 1000kr för bal. Mössan kostade 2000kr och sen är det en rad småutgifter som champagne, skoputs, accessoarer, skräddare etc. Detta är kostnader jag själv stått för. Mina föräldrar sponsrar inte onödiga utgifter och detta hade definitivt kunnat bli billigare, men jag har sett fram emot denhär dagen i evigheter och tycker de är värt pengarna. Föräldrarna har pengar och har betalat litegrann av de ja förut nämnde, men då de inte har varit direkt nödvändiga utgifter har ja som sagt stått för 99% av kostnaderna själv. De betalar mottagning med catering, champagne och allt vad de innebär. Vi räknar med en väldigt sto mottagning så gissar att den kostar runt 10 000 också.

Svar på tråden Hur mycket kostade era barns student?