• Anonym (Studenten)

Hur mycket kostade era barns student?

Äldsta barnet tar studenten i sommar och hittills har kostnaderna sprungit iväg rejält.

Balklänning 6000 kr
    Frisör 1500 kr
    Skor 2000 kr
    Väska 1200 kr
    Balbiljett 600 kr
    Limousine 1000 kr

Vi har även köpt en studentklänning för 2500 kr och sedan tillkommer skor och frisör. Minst 2000 kr, troligtvis närmare 2500 kr.

Då har vi ens räknat med kostnader för cateringmat och dryck till mottagningen som kommer besökas av förhållandevis många personer.

Rent spontant känns det som att vi har väldigt tilltagna utgifter. Är det fler som har lagt ut ungefär lika mycket, var det kanske dyrare eller hur mycket landade er slutgiltiga nota på?

• Svar på tråden Hur mycket kostade era barns student?
  • Anonym (*)
    Anonym (Studenten) skrev 2014-03-27 19:51:38 följande:
    Jag har svarat på den fråga innan. Det är enkelt, vi vill ge dottern en kanondag för belöna allt slit hon har lagt ner. Sticker det så i ögonen eller vad är problemet?

Klart att man vill det, men varför sådana enorma överdrifter av kostnaderna?
  • Anna J01

Jag fick en ros av mamma och pappa på min student. Så ca 50kr kanske?

• Anonym (*)

Hur mycket pengar lägger ni på ex julklappar och födelsedagspresenter till dottern?

• Anonym (pia)
    cirkusmusen skrev 2014-03-27 20:10:17 följande:hö
    Varför ens skapa en tråd om det isf? Vad ville du komma fram till? Antagligen vet du redan att ni betalat mer än de flesta och när någon påpekar det blir du sur? Så vad var egentligen meningen med tråden?

Seriöst hur gammal är du? Du låter som en 5-åring som fått den största klubban på tivolit och måste skryta om det.
    Jag tror inte det är så onormalt . I den skolan och den linjen mina barn gick är det högst normalt med en lite finare tillställning för släkten och närmaste vänner
  • Anonym (S)
    Anonym (pia) skrev 2014-03-27 20:18:53 följande:
    Jag tror inte det är så onormalt . I den skolan och den linjen mina barn gick är det högst normalt med en lite finare tillställning för släkten och närmaste vänner

Vad går man då?
    cirkusmusen skrev 2014-03-27 20:10:17 följande:
    Varför ens skapa en tråd om det isf? Vad ville du komma fram till? Antagligen vet du redan att ni betalat mer än de flesta och när någon påpekar det blir du sur? Så vad var egentligen meningen med tråden? Seriöst hur gammal är du? Du låter som en 5-åring som fått den största klubban på tivolit och måste skryta om det.

Dock skall ju ungen enl ts läsa till läkare så undra hur det kalasen kommer kosta när en sketen student som alla måste gå igenom så det är inget unikt med det liksom
  • Anonym (S)
    puss skrev 2014-03-27 19:00:11 följande:
    Ska man inte läsa vidare så blir ju detta den enda fest man får. Lika bra att go all in.

Men ungen ska ju läsa vidare enl ts
  • modsey
    Anonym (Studenten) skrev 2014-03-27 16:52:32 följande:
    Äldsta barnet tar studenten i sommar och hittills har kostnaderna sprungit iväg rejält.

Balklänning 6000 kr
    Frisör 1500 kr
    Skor 2000 kr
    Väska 1200 kr
    Balbiljett 600 kr
    Limousine 1000 kr

Vi har även köpt en studentklänning för 2500 kr och sedan tillkommer skor och frisör. Minst 2000 kr, troligtvis närmare 2500 kr.

Då har vi ens räknat med kostnader för cateringmat och dryck till mottagningen som kommer besökas av förhållandevis många personer.

Rent spontant känns det som att vi har väldigt tilltagna utgifter. Är det fler som har lagt ut ungefär lika mycket, var det kanske dyrare eller hur mycket landade er slutgiltiga nota på?
    Nä och även om jag skulle ha råd så skulle jag inte lägga så mycket på en student. Vi hade stor fest, ca 40 personer åt fantastiskt god mat som jag lagade själv ( är duktig på matlagning och organisation) drack bubbel och goda viner och fest in till mitt i natten.
    Kläder kanske 2000kr med allt, även skor plus studentmössa ( kommer inte ihåg hur mycket)
    Kan ha slutat på runt 8-10 000kr
  • Påven Johanna

Som för er ungefär. 

• Anonym (pia)
    Anonym (S) skrev 2014-03-27 20:23:46 följande:

Vad går man då?
    Dock skall ju ungen enl ts läsa till läkare så undra hur det kalasen kommer kosta när en sketen student som alla måste gå igenom så det är inget unikt med det liksom
    En helt vanlig gymnasieskola , natur
  • puss
    Anonym (Studenten) skrev 2014-03-27 19:41:39 följande:
    Vilken tur att man kan gå all in och ändå ha barn som läser vidare på universitet. Läkarlinjen är det enda som är intressant för dottern.
    Så klart man kan det. Program, lärarprogrammet.
Svar på tråden Hur mycket kostade era barns student?