Inlägg från: Anonym (Urk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Urk)

Värsta kollegan du haft?

Jag hade en kollega som inte  tålde en endaste sekund av stress utan att bryta ihop. Det var såklart jättesynd om henne, men hon hade fan ingenting att göra på en arbetsplats och förstörde jättemycket för oss andra som tvingades täcka upp för henne konstant. Dessutom mästrade hon över mig eftersom hon jobbat längre, trots det faktum att jag var duktigare och dubbelt så effektiv som hon. Hon tvingades till sist till sjukskrivning (hon ville inte det och tyckte allt fungerade sååå bra) och sedan vid en omorganisation blev hon uppsagd. Pust, så skönt. Hon passade verkligen inte för jobbet.

• Anonym (Urk)
    Anonym (Idiots Everywhere) skrev 2015-03-16 09:42:04 följande:
    Vilken sorts arbetsplats var detta?
    Ett konsultyrke där vi arbetade på kontor. Det var mycket tät och intensiv kontakt med klienterna, som hade höga krav på oss, och kollegan klarade helt enkelt inte detta. Det värsta var att man inte visste när hon skulle bryta ihop, vilket gjorde att chefen inte hann skaffa en vikarie, så vi andra fick jobba tolvtimmarspass för att täcka upp henne så att hon kunde vila sig på arbetstid, som förövrigt var en helt vanligt arbetstid på åtta timmar utan kvällsarbete. Annars skulle vi snabbt ha förlorat dessa klienter som hon övergav vind för våg. Suck. Dessutom blev hon ofta arg för att hon inte fick de största och viktigaste klienterna. Surprise, liksom.
Svar på tråden Värsta kollegan du haft?