• ölburk2
    Anonym (vakna för fan) skrev 2015-09-09 11:20:25 följande:

Nu förstår jag inte riktigt vad du försöker säga här.

SD har från start velat hindra allt det vi ser från att hända, inget konstigt i att anmärka både Tysklands och Danmarks smått handfallna försök till att minska inflödet utan att ta till drastiska metoder, dom gör NÅTT i alla fall.

Kulspruta på bron tyder bara på att människan är frustrerat och inte önskar landet ödet som svetsaren bäddar för men om man ska ta det till sin spets, vi har militär att skydda gränser, fri rörlighet inom Schengen i all ära men detta handlar om nått helt annat, nu är vi i och för sig land långt in i eu, militär borde sättas in i gränsländerna.
    Vi bör däremot inte ha några vidare problem att beordra tullen att stoppa alla fordon från Danmark, förstärka med militär då några kraftigare skydd saknas på bron.
    Sätta polis på alla Malmös platser, tull patrullerar redan tågen så börja patrullen redan i Danmark och börja kontrollera dom innan dom ens når Sverige.

Det finns fortfarande möjlighet för oss att skydda oss.

Det enda vi behöver skydda oss mot är SD:s ideér å politik.., å svenskarna ser ut att vakna, bara på ett par dagar har stödet för SD:s flyktingpolitik, glädjande nog, minskat med 5% enligt SIFO:s undersökning.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • ölburk2
    Anonym (vakna för fan) skrev 2015-09-09 11:58:24 följande:

Fantasier och vanföreställningar är ganska svara att bemötta.

Jag vet, därför är det omöjligt att bemöta SD, dom lever ju på att leverera lögner i parti å minut. Som tur är så kommer SD att radera ut sig själva, precis som alla andra extremist idéologier gjort genom historien..
  • ölburk2
    Anonym (vakna för fan) skrev 2015-09-09 12:34:53 följande:

Framför att slösa utrymme på innehållslös text så kan du klicka på postade länkar, Europa brinner just nu med miljoner nya våldsverkare på väg och du svamlar nått om att sd är rasister.

inget har förändrats på sd planen, för varje dag av detta får dom tusentals nya röster, glöm nu inte demonstrationen mot svetsarns regering den 15 i Stockholm.

Dags att folket gör sig hörda för läser man bara mainstream media så kan man få för sig att landet har drabbats av masspsykos.

Trams å mer lögner, ni SD:are/rasister har helt klart gripits av panik å tar till allt mer desperata åtgärder.
    Men en sak har du helt rätt i, inget har förändrats hos SD, det är samma gamla nazistparti, bara med en lite bättre å rumsren förklädnad än tidigare.
  • ölburk2

Jag rekommenderar alla att läsa SD:s partiprogram som finns beskrivit i boken nedan, som även innhåller anvisningar hur SD ska ta makten.

http://gooo.se/Qeb I denna bok finner ni allt ni vill veta om SD:s rätta agenda, å som ni även kommer att märka, är SD:s partiprogram in till förväxling likt innehållet i den.

• ölburk2
    Gert skrev 2015-09-09 17:58:51 följande:
    Du fick med mycket i det inlägget. Folihattsvarning, Godwin´s law och en länk som går till pirate bay som förmedlar upphovsrättsskyddat material.
    Folk behöver upplysas så dom vet vad det är dom röstar på, få en massa aha-upplvelser när dom ser var SD hämtat sina ideér å hur SD:s agenda ser ut.
    Om du hellre vill så kan du ladda ner SD:s partiprogram från FlashBack, den ligger där på någon av dina idolsidor sen länge.

Sen är det inte heller upphovsskyddat material jag länkar till, då den svenska utgåvan saknar upphovsrätt, alltså ännu en lögn som försöker spridas från en SD anhängare.
  • ölburk2
    Gert skrev 2015-09-09 19:20:48 följande:
    Du är rolig du. Du påstår på allvar att jag ska bevisa att Islamiska Satan har skickat sina krigare till Europa. Skrattande

Jag nöjer mig med att citera terrorforskaren Hans Brun i samma artikel: ?Jag är inte förvånad och skulle hålla det för troligt att de finns på flera platser i Europa?.
    Nu är det ingen nyhet att IS finns i Europa, lika lite som det finns nazister å kommunister här. 
    Å jag är säker på att de även vandrar sida vid sida vid andra flyktingar som horor å madonnor.

Du vet, när en katastrof inträffar så drabbar de alla urskiljningslöst, den väljer inte sina offer.
    Så det är fullständigt ointressant ur humanitär synpunkt, vilka som kommer.
    En katastrof agerar man humanitärt å omedelbart på, lägger politik å käbbel åt sidan, man tar som medmänniska sitt ansvar, allt annat är fel.
  • ölburk2
    Gert skrev 2015-09-09 19:42:46 följande:
    En vacker tanke, men det fungerar inte så i verkligheten. Den stora majoriteten lever under förfärliga förhållanden i flyktingläger. Varför tar Sverige biståndet som skulle gå till dem och lägger i stället pengarna på att finansiera migrationen? De rika flyktingarna kommer till Europa medan de allra fattigaste bor kvar. 

Varför agerar inte Sverige humanitärt mot den stora majoriteten flyktingar som finns kvar i lägren?

Sen undrar jag om du tycker att det är OK att IS-terrorister tar sig in i Sverige för att här vänta på att utföra attacker. Vill du ha en gränspolis och säkerhet i flyktingmottagandet över huvud taget?
    Om du istället för att sitta här, tog dig tid att lyssna på vad som sägs på de nyhetskanaler som finns i massor på Nätet eller via Sat-Tv så hade du aldrig behövt fråga.
    Då hade du vetat att flyktinglägren är lika osäkra som att stanna kvar, grupper som kristna kan inte stanna i flyktinglägren, inte heller de inkallade som inte vill ut å mörda, folk med pengar som fått sina företag eller arbetsplater förstörda köper sig en resa till XXX ställe. Familjer med barn vill skydda sina barn å gör allt för att de ska få leva tryggt å få tillgång till skolgång, ja det finns massor med anledningar varför det inte går att hjälpa i enbart flyktingläger.
    Dessutom är idag många läger körda i botten, dom kan inte härbärgera fler, oavsett hur mycket hjälp som skulle pytsas in,
    Som jag skrev, katastrofer väljer inte sina offer, lika lite som offren gör samma val under sin flykt.
    Å det är hela städer/samhällen å länder som brakat ihop å där det råder fullständigt kaos, fungerande logistik är en omöjlighet, hjälpa på plats fungerar högst begränsat.

Dessutom hörde jag att man reviderat upp siffran 60 milj flyktingar till 70 milj, som om 7 ggr Sveriges inv plötsligt skulle ge sig iväg åt alla håll, hur i h-vete tror du någon skulle kunna håll nån exakt koll på en sån mängd människor på flykt.

Nää vi får göra så gott vi kan i det här akuta skedet, ett skede som högst troligt kommer att bli långt värre än idag.., samarbeta å lägga politik å käbbel åt sidan, det finns inte tid vänta.
    Agerar vi inte nu på alla fronter å med gemensam kraft, ja då kommer du få se på en katastrof fullt i klass med ett 3:e Världskrig.

• ölburk2
    Justus Veritas skrev 2015-09-09 21:50:03 följande:
    Även om SD satt vid makten med 100% av rösterna skulle de
    A) inte kunna stoppa flyktingströmmarna (delvis pga vår urholkade militär) då dessa kommer ändå oavsett vem som sitter vid makten i ett land
    B) inte kunna minska på flyktingmottagandet till skälig nivå eftersom vi har krav på oss från EU
    C) behöva lämna EU pga EU:s flyktingmottagarkvot/tvång vilket i det långa loppet skulle göra Sverige ännu osäkrare
    D) inte kunna styra den här skutan åt rätt håll under en mandatperiod (4 år)
    Jag håller med dig till viss del, dock är det helt sant att SD inte kan förändra nåt med sin politik, utan minsta tvekan skulle den istället förvärra situationen i Sverige, att göra redan desperata människor ännu mer desperata löser inget.

Högst troligt kommer SD att öka sitt väljarstöd, det brukar gå den vägen för populistiska enfrågepartier när deras kärnfråga kommer högst på dagordningen, men det behöver inte betyda att ett val ger samma resultat.
    Ofta är det enbart ett uttryck för frustration å hjälplöshet, folk vill se snabba lösningar.

Men vi måste inse att det som händer inte är nåt svenskt problem, inte ens nåt Europeiskt problem utan ett globalt problem, kom ihåg, att till Europa kommer bara ett fåtal  (1-3 milj)  i jmf med det totala antal människor som är på flykt, nu näms siffran 70 miljoner, alltså en ökning med ytterligare10 miljoner på kort tid.
    Å ökningen ser inte ut att avta, tvärtom så ser vi hur nu hur det blossar upp flyktingströmmar över hela Världen.
    Till det finns många förklaringar, sällan lika enkla att förstå som de vi dras med, men i botten ligger i de flesta fall en ekonomisk förklaring.
    Folk har ledsnat på att inte kunna försörja sig, att I-världen bara lovar å lovar, utan att göra nåt konkret. Folk har ledsnat på att I-världen kastar smulor åt dom.
    Så det är fullt möjligt att vi nu ser början till nån slags nyordning, hur vägen dit kommer att se ut har jag inte en aning om, men lätt blir den inte, å troligen blir den väldigt blodig.

Kan vi då lösa problemet på vanlig väg, bistå ekonomiskt å gå på SD:s väg, d.v.s "hjälpa på plats"?
    Nej, det går bara att göra högst begränsade insatser "på plats", nu behövs helt andra insatser, å det globalt, annars väntar en långt värre katastrof än den vi har nu..
    Vi måste agera solidariskt, humant, globalt å väldigt väldigt snabbt, det är enda möjligheten att stoppa den katastrof vi själva försatt oss i.
  • ölburk2

Ett par enkla frågor till er SD:are, frågor som är väldigt enkla att svara på genom att titta på er officiella statistik.., det räcker med att redovisa den, mer precis än så behöver inte svaret vara.

Eftersom SD inte tycker vi andra gör tillräckligt "på plats" så är mina frågor.

Fråga 1.
    Hur mycket pengar å förnödenheter har SD samlat ihop å skickat iväg, under, säg de senaste 3 åren, så att den hjälpen nu finns "på plats"?

Fråga 2.
    Hur många volontärer har SD skickat ner under samma tidsrymd för att hjälpa "på plats" å hur många finns där för att hjälpa idag?

Jag skriver "på plats" för ni vet förstås bättre än mig var detta "på plats" ligger, å var era insater gör störst nytta.

• ölburk2
    KillBill skrev 2015-09-12 13:28:03 följande:
    For god's sake, dom är krigsflyktingar!
    Å har därmed enligt lag rätt att få skydd/vistas här.
  • ölburk2
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-12 13:40:38 följande:

Priolista om jag måste i all hast lämna hemmet undan fara.

Giltig ID handling, alla tillgängliga kontanter, värdeföremål i form av smycken och annat man kan casha in eller utöva byteshandel med, nödvändig elektronik i form av telefon och extrabatterier.
    Jag andas ut så fort jag kommer undan faran och tar tacksam emot hjälp om det finns nån på plats.

Hur ser din ut?
    Packar du selfistick som det första du gör som man har sett på olika håll bland "krigsflyktingar?
    Dumpar du papper på vägen?
    Söker du dig tvärs över halva världen där du utsätter din familj för absurda risker?
    Säger du nej till ex antal länder på vägen som _erbjuder_ dig och din familj trygghet, kost och logi och en plats att vistas på?
    Ja jag skulle nog göra mycket av det flyktingarna gör, helt enkelt för att det är för farligt att ta med sig handlingar pengar/värdeföremål, å jag skulle inte hinna långt innan jag blev av med allt, å högst troligast hamna i ett fängelse eller helt enkelt bli avrättad.

Så jag skulle försöka bli så anonym som möjligt, bli ointressant för regimen i landet, ointressant för kriminella å ointressant för väpnade grupper som annars skulle kunna se mig som fiende genom mina handlingar.

Anonymitet å uppenbart fattig, ger alltså en bättre förutsättning att komma undan med livet i behåll.

Har du varit i något land som människor flyr i från på senare tid, jag har, så jag har rätt bra koll på hur man resonerar.
  • ölburk2
    KillBill skrev 2015-09-12 13:59:18 följande:
    Skrattande
    Hela SD:s partiprogrammet på dryga 3 min.., å så lätt att förstå, bra gjort SD, den där valpropaganda-filmen tror jag alla svenskar kommer att förstå.
  • ölburk2
    absoluteawesome skrev 2015-09-12 14:22:47 följande:
    Grejen är att jag inte vill bo i ett nytt Syrien om några år.
    Men det vill tydligen andra.
    Jag hör iaf inget som lockar mig till det.

Har aldrig haft balle och det lär inte växa ut någon heller.

Återfödelse tror jag inte heller på.
    Ber gör jag inte heller.
    Nää, vi har förstått att du heller lever i ett rasistiskt, urarmat fattig Sverige, med nedmonterad välfärd, utan ett fungerande ekonomiskt system, då kapitalismen inte fungerar i ditt samhälle.
  • ölburk2
    absoluteawesome skrev 2015-09-12 16:04:01 följande:
    Jajjemen. Rasister är vi allihopa.

In med mera flyktingar så bygger vi ett nytt starkt Sverige!
    Detta ser jag fram emot.
    Jajamen, å inte bara ett nytt Sverige, utan ett helt nytt å starkt Europa, å när vi ändå håller på, så tycker jag vi bygger en helt ny värld utan gränser.
    Gränser är bara till nytta för maktgalna revirpissare, vi vanliga gräsrötter vill kunna använda hela Världen utan begränsningar.
  • ölburk2

Tack o lov för SDU, dom vågar åtminstone stå för sina åsikter, å erkänner att moderpartiet SD enbart lever på sina lögner.

• ölburk2
    Gert skrev 2015-09-13 10:20:39 följande:
    Du vet väl att även ungdomsförbunden för Socialdemokraterna och Moderaterna bröt med sina moderpartier en gång i tiden.
    Och? En hel hög andra partier har även dom splittras, men vad har det idag med SDU å SD att göra?
    Att SD utåt sett vill ses som ett vanligt parti utan att visa upp sin verkliga agenda, ogillas av SDU, så självklart kommer det att leda till splittring.

Det vi ser, är en repris på Vänsterns delning, alltså en för mig en helt förväntad utveckling, å vi kommer högst troligast att få se än fler varianter på extrema högerpartier, innan det självdör å det blir nåt slags status quo, som med Vänstern.

Ett parti med så snäv agenda som SD har, kan inte hållas ihop när antalet anhängare ökar kraftigt, det blir för många som vill förändra.
    Å med en så maktgalen åsiktselit i toppen som i SD:s fall, ledar det utan undantag till splittring, det är oundvikligt.
  • ölburk2
    oOOo oOOo skrev 2015-09-13 12:42:59 följande:
    Vad bevisar länkarna?
    Relativt sett har Sveriges position försämrats sedan 60 talet. Sverige har fortsatt en relativt bra vård men den har blivit successivt relativt sämre. 
    Vad är det för konstigt med att Sveriges position försämrats lite, vi har fortsatt väldigt bra sjukvård, bland den bästa i Världen, kanske fortfarande den allra bästa sett över hela vårdområdet, undantaget Cuba då, men dom spelar i en helt egen divison.

Att det förändrats beror på att så många länder sen 60-talet blivit ekonomiskt starkare, å tagit sig upp ur träsket, vilket givetvis även syns i en förbättrad sjukvård.
    Å det viktiga är ju att sjukvården globalt har förbättras enormt, inte att Sverige ska vara bäst på allt.
    Det räcker gott med att vi ligger i topp, å att vi kan samarbeta med andra länder som har en bättre vård inom de omr vi inte tillhör absoluta toppen i.

• ölburk2
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-14 10:42:38 följande:

Tänker mer att bortom all nobel skitsnack så har Tyskland stängt ner gränserna på grund av invasionen, dom klarar inte att hantera landet.

Att Merkel uppmanar EU till kollektivt självmord vet vi redan, däremot har hon ingen med sig på det.

Vad säger du om inlägg 646 vilken sida ska vi nobelt backa upp?

Tyskland har inte stängt gränserna, utan temporärt infört gränskontroller, detta för att så många andra länder vägrar ta sitt ansvar, vilket är nåt helt annat än att stänga sina gränser.
  • ölburk2
    Smecker skrev 2015-09-15 08:24:20 följande:
    Med tanke på att norrmännen ligger ett par fem år före Sverige i den politiska utvecklingen, så är det här vad som väntar SD om ett-två val. Känns tryggt.
    Det är en vänstervåg som startat, det har behandlas under en tid på alla de större Tv-sända nyhetskanalerna, å nu börjar det även synas i konkreta handlingar, som byte av Labors ledare i England, byte av premiärminister till Turnball i Australien samt valet i Norge.
    Svängningar åt vänster börjar även märkas i andra Europeiska länder, men där finns ännu inte lika konkreta bevis, så vi för vänta med att dra några slutsater av det.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!