• FDFMGA

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Anonym (Putte) skrev 2015-09-13 18:10:54 följande:
    Vad har det med saken att göra?
    Anonym (Putte) skrev 2015-09-13 18:29:05 följande:
    Vad yrar du om?
    Det var inte jag som länkade till Avpixlat.

Nej, men du replikerade på mitt citat av forumvärdens inlägg där hon förklarar Familjelivs inställning till rasistiska hatsajter som avpixlat.

Se det som ett intelligenstest som du misslyckades kapitalt att förståSolig

Överhuvudtaget är det frapperande hur svårintegrerade många sverigedemokrater är på en enkel privatägd diskussionssida.

Det är inte första och heller inte sista gången det börjar grumsas om åsiktscensur. Det handlar inte om det, Familjeliv har rätt att sätta upp vilka regler de så önskar, det är upp till oss som gäster här att finna oss i dessa eller att leta rätt på något som passar oss bättre.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Anonym (Putte) skrev 2015-09-13 18:49:30 följande:
    Men raring, ta inte i så du spricker!
    Det står, för sista gången, INGET om avpixlat i några regler.
    Nyhetssajter är tillåtet att länka till och Avpixlat är en sådan.
    Så, det handlar om censur och inget annat.

Dina små försmädligheter kan du behålla, eller rycker det i brallan när du tror att du får till det?
    Helledutten då, kraaaaaaaaaaaaaaaam!
    Var det lika skönt för dig?

(Så, nu kan du anmäla)
    Jag ser ingen länk till avpixlat i ditt inlägg, så ditt inlägg kommer jag inte att anmälaSolig

Jag är väldigt förtjust i att många SD-aktivister är så griniga och har så svårt att anpassa sig till och med till de enklaste av regler

Det är ärligt talat inte bara sverigedemokrater som gillar att få sina fördomar bekräftade. Tack för din insats i den genrenSkrattande

• FDFMGA
    Anonym (123) skrev 2015-09-13 19:06:57 följande:
    Jösses vilket käbbel. 
    Blir lätt så i trådar där man kan skriva anonymtSolig

Det finns heller inget som brukar kunna göra sverigedemokrater så upprörda som beskedet att det inte är tillåtet att länka till avpixlat - det kan liknas vid att klippa av navelsträngen till den källa många sverigedemokrater är så beroende avSkrattande
  • FDFMGA
    Anonym (123) skrev 2015-09-13 19:17:16 följande:
    Jaha, käbbla vidare då.
    Hur tänker du då? kan du utveckla ditt resonemang?
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2015-09-13 19:25:35 följande:
    Kollade runt lite och hittade inlägget i det här tråden:

www.familjeliv.se/forum/thread/73429338-ok-me...

Det är en tråd som startats av en numera inaktiv användare som klagar på forumets moderering. Forumvärd har ryckt ut i tråden och klargjort precis som du skriver att det inte är tillåtet att länka till avpixlat men också att det inte är tillåtet att kalla någon annan på forumet för rasist. Hon uppmuntrade oss stackars medlemmar att anmäla överträdelser.

Jag vet inte om samma hårda regler gäller fortfarande men så hette det för ett år sen i alla fall.
    De gäller nog i allra högsta grad fortfarande. Skillnaden är nog bara att vi vi pk-ister inte ställer till ett himla liv för att vi får inlägg borttagna. Själv blev jag avstängd ett dygn för en vecka sen ungefär. Det var klumpigt av mig.

Om du läste hela tråden så såg du säkert att forumvärden klargör skillnaden mellan att kalla någon rasist och att skriva exempelvis "Jag anser att dina åsikter är rasistiska utifrån följande resonemang".

Jag tycker det verkar vara ett vettigt förhållningssätt även om det kan vara lite svårt med balansgången mellan varven.

Men det är också ett förhållningssätt som ställer ganska stora krav på att moderatorerna är skärpta.
  • FDFMGA
    todo nada skrev 2015-09-13 23:46:23 följande:
    Lugn och fin i nu, alla förstår att du är upprörd. Men det hjälper inte att balla ur, du ser bara galen ut...
    En sverigedemokrat i affekt har inte sällan en tendens att bli lite mer yvig än vanligt i uttrycksmönstret.

Och det vill inte säga liteSolig
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2015-09-14 00:42:59 följande:
    Inte sett inslaget. Men hörde något om det där. Om det där når folks medvetanden på en nationell nivå är det bara att gratulera Sverigedemokraterna. Det finns ett tydligt samband här. De som lever i de kommuner med högst antal nyanlända eller de som tvingas ge upp något för att ha en stor invandring, tenderar att söka sig till Sverigedemokraterna. Detta har skett med de som är bidragsbiroende samt många småföretagare, eftersom att de upplever att saker och ting försvårats för dem. Poängen är inte huruvida det är sant eller inte, utan poängen är att de tydligt ser resurser läggas på andra. 

Detta är ett första steg mot att stöta sig med många tryggt heltidsanställda. Otroligt farligt och utan tvekan positivt för Sverigedemokraterna. Hoppas för regeringens skull att förslaget inte realiseras! 
    Jag har heller inte sett Agenda men utgår från att Gert missförstått såtillvida att det bara är den gamla vanliga skåpmaten som Svenskt Näringsliv plockat fram inför avtalsrörelsen, d v s sänkta ingångslöner. Något som även en del borgerliga partier förespråkat under flera års tid. Det är klart att teoretiskt är det möjligt att riksdagen river upp den svenska lönebildningsmodellen där det är arbetsmarknadens parter som tillsammans bestämmer lönerna, men det kommer knappast att ske.
  • FDFMGA
    Smecker skrev 2015-09-15 08:24:20 följande:
    Med tanke på att norrmännen ligger ett par fem år före Sverige i den politiska utvecklingen, så är det här vad som väntar SD om ett-två val. Känns tryggt.
    Det finns saker man kan göra som är så pinsamma att det i efterhand blir svårt att erkänna dem ens för sig själv. Om några år kommer en stor del av de som röstade på SD 2014 inte att kännas vid att de la sin röst på ett parti som dels är ett obehagligt rasistiskt skämt och dels enbart ett skämt.

Jag skulle gissa att undanflykterna kommer att gå i den här valstakten: Ja, jag har ju alltid ansett att vi behöver skärpa reglerna för vilka som får asyl i Sverige och framförallt att vi måste klargöra att det finns svenska förhållningssätt som invandrare måste bli en del av eller åtminstone respektera - men att påstå att jag röstat på ett främlingsfientligt pajasparti, det är ju om inte annat än ren förolämpning mot min intelligens.
  • FDFMGA
    Dasking skrev 2015-09-15 15:33:59 följande:
    Har man ett så snävt synsätt på 25% av Sveriges befolkning kan det bli så att man istället sitter där med övriga pajasar, kliar sig i huvudet  och undar vad fan som hände.
    Nej, det var inte 25 procent av väljarna som röstade på SD i valet 2014.

Vem har förmedlat den uppgiften till dig? Är det Jimmie Åkessons svärmor, månne?
  • FDFMGA
    Dasking skrev 2015-09-15 17:05:45 följande:
    Vad jag har sett är det runt 25% som skulle rösta på dem idag eller har du inte sett de senaste mätningarna?
    Det är skillnad på vad man röstar på i ett verkligt val och vad man säger sig sympatisera med  i en mer eller mindre seriöst utförd opinionsundersökning. Det var mycket medvetet jag skrev röstade på i valet 2014, då med ambitionen att det inte skulle kunna missförstås.

Det är tre år till nästa val och det hinner hända mycket till dess.

Min tes är alltså att så småningom så kommer en stor del av dem som röstade på SD i valet 2014 inte att vilja kännas vid detta ens för sig själva. Vad folk påstår sig komma att rösta på i en opinionsundersökning är däremot inte mycket att bry sig om.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!