• KillBill

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Skrattande
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-12 13:59:00 följande:

Är du heller inte läskunnig?
    Länk postad i tidigare inlägg.

Det låter heller inte spännande, det låter mer barockt att vi får dras med högre skatter och gemensamt betala av ett lån för att bekosta människosmuggling av bland annat terrorister.

Jag är ledsen, jag kan inte hitta något om nödlån.
  • KillBill
    KillBill skrev 2015-09-12 13:59:18 följande:
    Skrattande
    Sorry Todo Nada, det var ditt inlägg jag gillade men att det var ditt inlägg försvann av någon anledning.
  • KillBill
    todo nada skrev 2015-09-12 15:14:44 följande:
    Alla tummar jag har pekar rakt upp åt dig flugan! smile1.gif
    Likadant här!!
  • KillBill
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-12 19:10:02 följande:

Ja det kan man ju fråga sig, kan det ha nått att göra med det jag postat tidigare?

Att syriska flyktingar saknar pass beror framförallt på att deras pass har gått ut (och att det inte går att fixa nya när landet befinner sig i krigstillstånd) eller på att de syriska flyktingarna redan saknade pass när kriget bröt ut och att det inte går att fixa nya när landet befinner sig i krigstillstånd).

Detta hade du känt till om du hade kollat upp saken.
  • KillBill
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-13 09:36:19 följande:
    Vad förklarar då att Sverige blir allt sämre i mätningar som gjorts i jämförelse med andra länder. Vi är vana att vara på topp vad gäller vård men om det fortsätter som det gjort då dröjer det inte länge innan sjukvården ser lika dålig ut som skolresultaten.. Där Sverige sjunkit drastiskt! senaste åren. 

www.dn.se/debatt/sjukvarden-hotar-bli-nasta-krishard-i-svensk-valfard/

Please, läs in dig lite på området innan du slänger ut dig en massa PK-flosker i försök att få Sverige att framstå som "bättre än nånsin". Sic!
    Du hänvisar till en debattartikel som är mer än 1 1/2 år gammal och som är skriven av VDn för läkemedelsföretagens branschorganisation. Det förstår du väl att det inte är en neutral källa. Han försöker ju skapa opinion för att sjukvården ska köpa mer läkemedel. 

Om du vill ha färsk info om hur det står till med Svensk sjukvård så rekomenderar jag i stället rapporten; Svensk sjukvård i internationell jämförelse 2015 som kan laddas ner här: webbutik.skl.se/sv/artiklar/svensk-sjukvard-i-internationell-jamforelse-2015.html

Av rapporten framgår att Svensk sjukvård tillhör den bästa i världen. När  man mäter kvalitet så är Sverige bäst.

• KillBill
    Gert skrev 2015-09-13 10:20:39 följande:
    Du vet väl att även ungdomsförbunden för Socialdemokraterna och Moderaterna bröt med sina moderpartier en gång i tiden.
    Du måste dock hålla med om att det ser illa ut att samma personer som före årsskiftet, i hårda ordalag, kritiserade Decemberöverenskommelsen för att vara odemokratisk nu agerar odemokratiskt mot sitt eget ungdomsförbund.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-09-13 10:40:08 följande:
    Bara för att svensk sjukvård har bäst kvalitet i jämförelse med andra länder behöver inte det betyda att svensk sjukvård är i toppklass. Bland jämförande länder så har ju Sverige högst skatter också.
    Give ´em Hell!
    Gert, Innan du uttalar dig så borde du läsa hela rapporten (som jag länkat ovan) annars är risken stor att du dumförklarar dig själv.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-09-13 10:41:43 följande:
    Vad är det som är odemokratiskt med att bryta med sitt ungdomsförbund? Menar du att Socialdemokraterna och Moderaterna var odemokratiska när de bröt med sina ungdomsförbund?
    Give ´em Hell!
    Jag har inte läst på hur det gick till när S och M bröt med sina ungdomsförbund så jag vet inte om de agerade odemokratiskt men jag kan konstatera att SDs partiledning agerar odemokratiskt när de väljer att starta ett nytt ungdomsförbund bara för att det tidigare ungdomsförbundet valde en ledare som inte gillades av SDs partiledning.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!