• Smecker

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Anonym (Putte) skrev 2015-09-20 14:57:57 följande:

Har man avtjänat sitt straff så har man en ny chans, det gäller alla. Även Sverigedemokrater.

Man är inte per automatik kriminell för att man gjort fel tidigare i livet.

Sannolikheten att kriminella element återfaller i kriminalitet efter avtjänat straff är väldigt hög. Vi Sverige-vänner vill inte ha ett Sverige styrt av vare sig kriminella eller f.d. kriminella element.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    Gert skrev 2015-09-20 20:33:25 följande:

Vad är det för medmänsklighet som struntar i de miljontals flyktingar som svälter i flyktingläger på grund av att Sveriges lägger alla pengar på de fåtal flyktingar och migranter som lyckas ta sig hit? Det kallar inte jag solidaritet och medmänsklighet. Det kallar jag egoism.

Fortsätt stå upp och vänd ryggen till så blir det säkert bra. 

Det genuint svenska är att stå upp mot fascism, rasism och nazism. Det genuint svenska är solidaritet, medmänsklighet, att sträcka ut en hjälpande hand till de som är på flykt från förtryck, krig och vemödor. Det är genuint svenskt att hjälpa de som tagit sig hit över hela Europa för att de hört talas om de svenska värderingar som vi Sverige-vänner hyllar och försvarar mot de Sverige-fiender som hyllar egoism, misstänksamhet och missunnsamhet. Vi Sverige-vänner vet att det finns utrymme att dela med sig av vårt överflöd, att sträcka ut en hjälpande hand till de som kommer hit. Vi Sverige-vänner vet också att det ena utesluter inte det andra. Vi kan hjälpa de som kommer hit OCH de som är kvar. Det är bara Sverige-fiender och mörkermän som försöker ställa dessa svaga grupperna mot varandra. Sånt går inte vi genuina Sverige-vänner med på!
  • Smecker
    Gert skrev 2015-09-20 20:47:22 följande:

Jag är inte ensam. SD är det största partiet idag. 

Vad hjälper det när en absolut majoritet av Sveriges befolkning och samtliga svenska riksdagspartier vänder SD ryggen?
  • Smecker
    Gert skrev 2015-09-20 20:55:56 följande:

Nu är ju inte några hundra vänsteraktivister en absolut majoritet av Sveriges befolkning som tur är.

Sist jag kollade var SD större än regeringspartierna tillsammans. 

Några hundra vänsteraktivister? Det är Sveriges framtid, Sverige-vänner som hedrar en stolt svensk tradition att stå upp och vända rasismen, fascismen och nazismen ryggen.

Sist jag kollade hade SD fortfarande bara knappt 13% av rösterna i riksdagen, och var fortfarande marginaliserade och uteslutna från all verklig makt av Sverige-vännerna i riksdagen
  • Smecker
    Anonym (Putte) skrev 2015-09-20 21:52:11 följande:

Som stolt svensk skäms jag idag över vårt land.

Men vi Sverigevänner kommer kämpa till sista droppen.

Ni andra som skymfar vårt land med att kalla er för ovan nämnda epitet (kan inte ta det i min mun när det gäller er) kommer få se tids nogl

Kram till alla Sverigevänner! (Och då menar jag de riktigta)

Som äkta Sverige-vän är jag stolt över mitt land. Självklart kommer vi äkta Sverige-vänner kämpa till sista droppen mot intolerans, egoism, rasism och mörkermän, och för medmänsklighet, öppenhet och tolerans. Vi hedrar vårt land genom att föra dessa stolta traditioner vidare.

Det finns bara en sorts riktiga Sverige-vänner, och det är inte de som gömmer sig bakom anonymitet utan de som stolt och öppet står för sina åsikter om medmänsklighet och att hjälpa sin nästa som flytt från krig, vemödor, svält och fattigdom.
  • Smecker
    Anonym (Dumskallar) skrev 2015-09-21 08:46:57 följande:

Som äkta Sverigevän månar jag om traditioner som t ex julfirande med skinka, midsommarstång, kräftskivor för att ge ett par exempel.'

Sverige har inte som tradition att kämpa mot rasism som du mycket väl vet. Alla utlänningar i vårt land är rätt nytt och det blir värre för varje dag.

Jag är för att hjälpa människor i nöd men inte på bekostnad av din och min välfärd som våra (iallafall mina, dina vet jag inget om) förfäder byggt upp.

Jag definierar inte dig och de andra som missbrukar ordet för Sverigevänner.

Vi Sverige-vänner är inte lika historielösa som ni falska Sverige-vänner. Men vad annat kan man förvänta sig med tanke på Sverigedemokraternas genomsnittliga bildningsnivå.. det är synnerligen Sverige-fientligt att varken behärska sitt modersmål eller sitt lands historia. Skämmes!
  • Smecker
    Tom Araya skrev 2015-09-22 12:04:33 följande:

Det kan ju inte vara mer godkänt att Libanon ska få ha en åsikt om detta än att Sverige ska få ha det.

Varför inte?
  • Smecker
    Anonym (Atypisk) skrev 2015-09-28 15:41:03 följande:

Självklart styrs efterfrågan av priset. Det var det dummaste...

Intressant. Var det inte priset som styrdes av efterfrågan?
  • Smecker
    Anonym (Atypisk) skrev 2015-09-28 16:01:09 följande:

Vinsten med vita arbeten är att de anställda får sociala förmåner och fördelar. De får pensionsavsättningar, får säkrare anställningsvillkor, rätt till betald semester, kommer in i A-kassan, kan sjukskriva sig, vara hemma med sjuka barn osv osv. 

Trots att jag är höger så ser jag det här som en väldigt stor fördel med framförallt RUT. Man skyddar svaga grupper. Invandrarkvinnor t ex. 

På vilket sätt skyddar man svaga grupper, t ex invandrarkvinnor, via jobb i städbranschen?
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!