• nihka

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Om man letar efter ett parti att rösta på där ens röst har noll inflytande är SD ett gott val!

Varken de röd-gröna eller alliansen kommer att samarbeta med SD trots att en massa SDare fantiserar om hur alla "närmar sig" dem hit och dit. Men inget nytt på västfronten eller någon annan front för den delen. Anna Kinberg Batra påminner om vad som gällt hela tiden: 

"vill hålla fast vid Decemberöverenskommelsen och är tydlig med att hon aldrig kommer att leda en regering som är beroende av stöd av Sverigedemokraterna."

http://www.dn.se/nyheter/politik/kinberg-batra-satter-mig-inte-i-en-regering-beroende-av-sd/

• nihka
    Anonym (ignorance is bliss) skrev 2015-09-19 11:04:23 följande:

Om man letar efter ett parti som kommer leda landet efter nästa val så är det bra investering av rösten. Dom andra har sänkt sig själva och landet, att komikern försöker flörta lite med sd väljare som överger henne behöver man inte bry sig om. Hon har i omgångar upprepat sd argument utan att leva upp till dom så det kan knappa vara nån som tar henne på allvar.
    Speciellt med tanke på att moderater i sig, inte idioter på topp vill att DÖ ska dö.

På tal på "trots att en massa SDare fantiserar om hur alla "närmar sig" dem hit och dit.

• nihka
    Anonym (ignorance is bliss) skrev 2015-09-19 11:16:19 följande:

Läs mitt nick.

Ja, jag tyckte det var oerhört passande, men att du är onödigt hård mot dig själv.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-09-19 11:28:53 följande:
    Precis.

Samtidigt kommer det att bli "intressant" att få se vad den sverigedemokratiska subkulturen tar vägen över tid. Jag upplever att den distanserat sig så mycket från den svenska kulturen och vanligt sunt förnuft att den blivit helt opåverkbar medan den också samtidigt i allra högsta grad är sysselsatt med att försöka påverka den svenska kulturen.

Det är ut detta perspektiv man ska se den massiva SD-aktiviteten till exempel här på FL - men jag tror att SD-subkulturen går så på tvärs mot svenska värderingar att propagandan i stort inte påverkar annat än SD-kulturen i sig med effekten att den fortsätter att avlägsna sig från de värderingar vårt samhälle bygger på.

Tyvärr tror jag inte att den här subkulturen kommer att försvinna över tid. Internet har inneburit att det skapats gemenskaper där man kan kan hitta likar och få bekräftelse för vad man nu än tror på.

Förr satt, bildligt talat,  den här sortens människor ensamma eller i små grupper på dynghögen och skränade - i och med internet har de skapar en stor gemensam dynghög.
    Avarter har väl i alla tider hittat sätt att kongruera. Internet har bara gjort att de inte behöver gå ut och det passar väl en del oerhört bra, i synnerhet de som inte får gå ut.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-09-19 12:41:15 följande:
    Ja, i synnerhet de som likt faster Fantasia bara reser i fantasin.

Jag tror att vi snart kan vänta oss en tårdrypande tråd om en svensk mamma vars väluppfostrade barn förföljs av det elaka kriminella invandrargänget. Hur detta fått mamman att inse att SD är det enda alternativet och att  hon nu vänder sig utåt för att få andra mammor att förstå att vårt fina Sverige är på väg att gå under på grund i och med att vi inte förmår sätta gränser mot kulturer och människor med ingen som helst vilja att anpassa sig till ett västerländskt levnadssätt.

Får bara tråden fortsätta en tid kommer mamman successivt att bli allt mer aggressiv för att slutligen posta ett inlägg kopierat från Flashback om negerns egenskaper.

Eller också blir det en tråd där en ung kvinna med bra värderingar insett att SD är det enda alternativet. Får bara tråden fortsätta en tid kommer ...

Jag säger som min gamla mormor brukade säga: Man känner (igen) sina löss på på gångenSkrattande
    Precis som man "nock" känner igen "skitet" från dyng högen Skrattande
  • nihka
    Anonym (ignorance is bliss) skrev 2015-09-19 13:04:18 följande:

Som det var sagt så kommer inget samarbete vara nödvändig.

SD är redan utan konkurrens störst.

Tyvärr så förändrar det inte tonen hos några få som tror att "allt är som vanligt"

Det är förstås jobbigt att bli påmind om att SD är ett isolerat parti utan inflytande så du lever på grandiosa fantasier om framtiden.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2015-09-20 13:21:16 följande:

Jag gav dig just vittnesmålen om saken. Det du kallar "onödig skrift".

Men jag förstår problematiken.

"De goda krafterna" har gjort stor propaganda av denne pojks död.

"Bilden som skall förändra allt!" hette det och var på varenda framsida i varenda tidning.

Utnyttjandet av ett dött barn.

Då blir det naturligtvis pannkaka om bilden av den döde pojkens öde kompliceras av att familjen egentligen levde i trygghet i Istanbul men ville till EU (och förmodligen Sverige) för att fixa pappans tänder.

Skulle det dessutom vara så att pappan, som tre personer nu vittnat om, dessutom var den som var ansvarig för att köra båten så solkas den tidigare så rena propaganda-bilden.

Egentligen borde det inte behöva vara så.

Att familjen reser, inte från krig utan till bättre ekonomiska möjligheter och billigare vård, och att pappan varit en av de ansvariga för resan - det BORDE inte behöva skymma tanken på att det är hemskt att en treåring drunknar.

De som nu förkastar tanken på pappans inblandning och reflexmässigt kallar allt som inte stämmer med den rena bilden för lögn BORDE ändå kunna argumentera för säkrare hantering och resor för dessa migranter. Utan att bli arg på verkligheten för att den inte är helt perfekt.

Borde ...
    Senaste på Avpixlat är rapporter om att han ville till Belgien för en fettsugning. Tre personer har vittnat om hur skjortan spände över magen.

Här kan du läsa om de av turkisk polis häktade männen misstänkta för människosmuggling i samband med familjen Kurdis båtfärd från Bodrum mot ön Kos:

http://www.dailysabah.com/investigations/2015/09/09/suspects-in-bodrum-refugee-tragedy-held-in-custody-in-turkey
  • nihka
    todo nada skrev 2015-09-21 12:26:49 följande:
    Ja, hjälp på plats i dagens Syrien.

"Varsågod Mohammed! Vatten och lite bröd så du inte svälter eller törstar ihjäl! Se nu upp för snipers och bomber på vägen hem. Och hälsa familjen så gott om de inte blivit kidnappade."
    Eller hjälp "på plats" i Turkiet, Libanon eller Irak. Är det någon som har frågat exempelvis Libanon om de vill att flyktingar ska utgöra 25% av landets befolkning? Vilka är SD att försöka bestämma att Libanon och några omkringliggande länder ska ta alla flyktingar? Skulle vilja höra SDs reaktioner på om Libanon gick ut med att de tyckte alla flyktingar skulle till Sverige!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2015-09-22 07:41:51 följande:

Varför svensk media inte rapporterar något som går emot deras officiella linje i frågan? De kunde inte ens rapportera om vad systern berättade om pappans resa för att få billigare tandvård.
    todo nada skrev 2015-09-21 10:57:04 följande:
    Vad mer har pojkens far att förlora?

Fast det är för länge sedan utrett att systern inte alls sa så.

Hahahaha! Svensk media har en officiell linje i frågan om familjen Kurdi. Konspirationsmättad much?
  • nihka
    Tom Araya skrev 2015-09-22 12:04:33 följande:
    Det kan ju inte vara mer godkänt att Libanon ska få ha en åsikt om detta än att Sverige ska få ha det.
    Mer godkänt?

SD har de facto talat om vilka andra, däribland Libanon, de anser ska ta hand om flyktingarna medan Libanon inte uttalat något motsvarande om exempelvis Sverige. Det är ganska förmätet av SD att tala om vad andra ska göra utan att ens ha tillfrågat dem.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!