Inlägg från: Misszandra |Visa alla inlägg
  • Misszandra

varning för Goboken!

Jag fick idag exakt samma mail. Jag var inne för någon vecka sen och kollade runt, men insåg att frakten skulle betalas till välkomstgåvan och den var sjukt dyr så jag fullföljde aldrig mitt köp. Fick mail idag att välkomstpaket är på väg. Tyckte det var konstigt då jag aldrig bekräftade, har mailat dom och hoppas på svar.

Till alla er som skriver att man bara ska strunta i att hämta ut det på postombudet, får man inte faktura hem på frakt och returfrakt ändå?  

• Misszandra
    Josefiiine skrev 2016-06-11 00:52:37 följande:
    Tråkigt att se att dom lyckas lura en till.

Var noga med att skriva att du inte vill ha fler boxar att dom ska ta bort dig helt från dom. det gjorde jag! dock har dom inte svarat på om jag kommer få fler.. men det är bra att ha allt skriftligt om man vill gå vidare med det. Riktigt skit företag!

Vad fyllde du i innan du hann avbryta? Barnets namn och mina uppgifter skrev jag in sedan stängde jag ner sidan..
    Jag fick mailet och några timmar senare såg jag ditt inlägg och blev helt nervös, tyckte det var konstigt att jag fått det för jag aldrig registrerade mig. Jag skrev också in barnets namn och mina uppgifter, dock inget personnr. Sen när jag skulle vidare till kontouppgifter så avbröt jag. Jag har inte heller fått något mail om bekräftelse på att jag gjort något köp så de bör inte kunna bara skicka ut grejer när man inte fullföljt någon beställning. 
  • Misszandra
    gladatjejen86 skrev 2016-06-11 10:55:57 följande:

Frakt på välkomstgåvan , det fick inte jag??

Misszandra skrev 2016-06-10 23:03:07 följande:

Jag fick idag exakt samma mail. Jag var inne för någon vecka sen och kollade runt, men insåg att frakten skulle betalas till välkomstgåvan och den var sjukt dyr så jag fullföljde aldrig mitt köp. Fick mail idag att välkomstpaket är på väg. Tyckte det var konstigt då jag aldrig bekräftade, har mailat dom och hoppas på svar.

Till alla er som skriver att man bara ska strunta i att hämta ut det på postombudet, får man inte faktura hem på frakt och returfrakt ändå?  

Skrev du i konto/kortuppgifter? Då lär de väl dra pengar där annars får du nog faktura. Inte nog med att man betalar en dyr frakt, du registrerade dig även för framtida utskick, en gång i månaden skickar de hem grejer som kostar mellan 149-199kr PLUS frakten på 59 eller 69, minns inte riktigt. 
  • Misszandra
    Josefiiine skrev 2016-06-11 15:56:40 följande:
    Och samma gäller mig det du skrev att du inte fått någon bekräftelse på att du beställt något. Det skrev jag till dom också via mail men dom hävdar ändå att det är beställt i mitt namn och adress.

Det bara dök upp ett mail att det var påväg.! INGEN berkäftelse innan.
    Exakt! Också det jag tyckte var konstigt, att jag inte fått någon bekräftelse men att paketet är på väg! Jag får se vad dom svarar på mitt mail. Jag ska INTE ge mig, jag har aldrig fullföljt något och dom ska inte lura sig till att jag ska betala.

En fråga, hur fungerar det om man inte hämtar ut paketet? Jag har för mig att man får betala frakten och returfrakten i vilket fall som! Asså, att faktura skickas oavsett.

Jävla sätt att lura människor på detta vis. Tror de att de får kunder genom att göra så här? Ryktet sprider sig snabbt!
  • Misszandra
    Anonym (Oj) skrev 2016-06-11 21:15:26 följande:
    En gång hade jag avbeställt men paketet kom iaf. Då sa de på kundtjänst att jag skulle låta bli att hämta ut det. Och det gjorde jag. Behövde aldrig betala något iaf.
    Okej, det låter toppenbra! Då struntar jag nog i att hämta ut och "chansar" att det fungerar. Om jag ändå måste betala hade jag ju behövt det oavsett.
  • Misszandra
    Josefiiine skrev 2016-06-11 21:13:55 följande:
    Ja det undrar jag också. Goboken svarade iaf mig via mail att det kostar lika mycket att skicka tillbaka den som att ta emot den.  Alltså 59 kr. inte jätte mycket pengar.. MEN att betala för något man inte beställt? aldrig i livet!

Har googlat mer om goboken och fått fram att dom hållt på och lura på folk grejer i åratal...   Men som jag nybliven mamma är väl lätt och lura då man googlar på bebisgrejer varenda dag..   men kunde aldrig i min vildaste fanstasi tro att man kan beställa något utan att bekräfta.
    Jag skrev igår kväll så förväntar mig svar på måndag. Nej inte jättemkt pengar fast det var anledningen till att jag valde att inte bekräfta köp, eftersom man måste betala frakt och att man blev prenumerant, vilket med min gravidhjärna hade jag glömt att avboka och det hade blivit problem i framtiden för mig.

Fy vad hemskt, att de ens får gå till så här. Min sambo bara "jag har sagt till dig att kolla upp företag innan du köper grejer om de inte är "kända" sen innan" men jag bara "jag bekräftade ju aldrig, jag har ju aldrig köpt något"

Riktigt hemskt att de ens får lura folk på detta vis, att de har fått pågå i flera år utan att de har blivit stoppade, katastrofalt faktiskt.  
  • Misszandra
    Josefiiine skrev 2016-06-14 13:53:25 följande:
    Hur har det gått för dig? har du fått något svar?
    Jag fick också svar igår från dom, där dom skrev så här:

"Hej!

Tack för ditt meddelande.

Ditt medlemskap är avslutat från dagens datum och nästa bokpaket är avbokat.

Vi tackar för denna tid och du är alltid välkommen tillbaka. Av det jag såg så skulle första startpaketet inte kosta någonting. Trevlig sommar!"

Man blir ju lagom irriterad, det lät ju inte som om hon blev chockad precis, nästan som om detta är vardagsmat för henne. 

• Misszandra
    Josefiiine skrev 2016-06-15 17:34:40 följande:
    nähä så för dig skulle alltså inte frakten kosta någonting som dom sa till mig?
    pinsamt med olika besked. jaja hoppas man är av med dom nu :)
    Asså detta är så himla skumt, jag skrev och frågade det. Eftersom hon hävdar att det inte ska kosta något. Är frakten gratis, hämtar jag ut det annars inte. Jag blir bara så irriterad att de inte ens reagerar på att man inte ens gjort en beställning och bara viftar bort det med att "det kostar inget" SPELAR DE NÅGON ROLL? när man inte beställer skit från er. 
  • Misszandra

Kom nyss hem och paketet la i en påse som hängde på dörren, apskumt om du frågar mig. Min sambo tyckte inte att jag skulle öppna det och maila och hota att anmäla dom. 

• Misszandra
    Josefiiine skrev 2016-06-17 05:56:35 följande:
    Är nån av er hemma nåndag när brevbäraren kommer?
    så prova att ge de till brevbären och fråga om hon/han kan skicka tillbaka det..
    inte fan ska du behöva betala för det. Blir förbannad bara jag tänker på det.
    Men asså jag har aldrig varit med om att de lägger paketet i en påse och hänger det på dörren. Om man inte öppnar dörren går det till ens närmsta postombud och man får hämta ut det där. Jag tyckte det var riktigt skumt. 
  • Misszandra
    Josefiiine skrev 2016-06-17 19:07:47 följande:
    Tycker också det är märkligt..
    om jag nu beställer något jag vill ha och den hängs på dörren och försvinner då?
    ska posten ersätta det då eller?
    Om nått skulle hängas utanför min dörr hade den säkerligen vart borta inom ett par minuter.
    Jaa eller hur. Och dessutom har jag aldrig varit med om det förut, och då har man ju beställt en hel del paket under ens livstid. 

Fick dessutom svar att frakten var visst gratis av någon anledning. Så himla skumt att det står att det kostar 59kr sen är det gratis?
  • Misszandra
    Josefiiine skrev 2016-06-22 05:15:56 följande:
    Fick ett nytt mail från dom igår  där dom skrev att dom inte kan göra något åt det här, att dom inte har något med det här att göra. utan att det är posten som sköter det här. Och det tar 2-3 veckor att skicka tbx paketet.

mailet innan skrev dom att dom skulle ta bort fakturan men nu är det andra besked. det är ju helt otroligt, man vet ju inte om man ska skratta eller gråta.
    Har du hört något mer?
    Men? vad konstigt, nej jag har inte hört något mer från dom men om jag skulle få en faktura så kommer jag höra av mig och DÅ kommer jag inte vara lycklig. Jag har ju svart på vitt att de själv har skrivit att det inte ska kosta något, inte ens frakt. Dom kan ju inte fortsätta lura folk så här. 
Svar på tråden varning för Goboken!