Josefiiine skrev 2016-06-11 21:13:55 följande:
Ja det undrar jag också. Goboken svarade iaf mig via mail att det kostar lika mycket att skicka tillbaka den som att ta emot den. Alltså 59 kr. inte jätte mycket pengar.. MEN att betala för något man inte beställt? aldrig i livet!
Har googlat mer om goboken och fått fram att dom hållt på och lura på folk grejer i åratal... Men som jag nybliven mamma är väl lätt och lura då man googlar på bebisgrejer varenda dag.. men kunde aldrig i min vildaste fanstasi tro att man kan beställa något utan att bekräfta.
Jag skrev igår kväll så förväntar mig svar på måndag. Nej inte jättemkt pengar fast det var anledningen till att jag valde att inte bekräfta köp, eftersom man måste betala frakt och att man blev prenumerant, vilket med min gravidhjärna hade jag glömt att avboka och det hade blivit problem i framtiden för mig.
Fy vad hemskt, att de ens får gå till så här. Min sambo bara "jag har sagt till dig att kolla upp företag innan du köper grejer om de inte är "kända" sen innan" men jag bara "jag bekräftade ju aldrig, jag har ju aldrig köpt något"
Riktigt hemskt att de ens får lura folk på detta vis, att de har fått pågå i flera år utan att de har blivit stoppade, katastrofalt faktiskt.