Inlägg från: Anonym (Oj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oj)

varning för Goboken!

Vad märkligt!

Jag var med i goboken i ett par år efter att mitt första barn föddes. Jag var faktiskt jättenöjd. Inga problem att säga upp heller när jag inte ville mer.

Men visst har de ringt ett antal gånger efter det, och gör fortfarande. Men jag säger bara artigt att jag tackar för erbjudandet men att jag inte är intresserad.

Rent allmänt så är det ju smartast att svara på deras telefonsamtal och säga nej tack. Du kan förmodligen be om att bli borttagen från deras register också om du inte vill bli uppringd igen.

Men om du inte svarar utan bara lägger på så kommer du ju att stå kvar på deras uppringningslista och det är såklart därför de ringer dig så ofta.

• Anonym (Oj)
    Josefiiine skrev 2016-06-09 14:25:58 följande:

Ja, väljer du själv att beställa så är det ju en annan sak.

Sen om det är prisvärt eller inte är ju upp till var och en och avgöra.

I mitt fall har jag fått en faktura på något jag inte beställt, kan inte heller skicka tillbaka boxen konstnadsfritt utan får betala samma belopp som att ta emot boxen som jag inte beställt. Så jag rekommenderar inte goboken till någon!

Har läst mycket negativt om goboken många som har dåliga erfarenheter av dom men har också sett folk som är nöjda med dom, så ja det är väl upp till var och en och avgöra!

Men ta inte emit den då. Om du inte hämtar den kommer den att skickas tillbaka utan kostnad.
  • Anonym (Oj)
    Misszandra skrev 2016-06-11 20:37:39 följande:

Exakt! Också det jag tyckte var konstigt, att jag inte fått någon bekräftelse men att paketet är på väg! Jag får se vad dom svarar på mitt mail. Jag ska INTE ge mig, jag har aldrig fullföljt något och dom ska inte lura sig till att jag ska betala.

En fråga, hur fungerar det om man inte hämtar ut paketet? Jag har för mig att man får betala frakten och returfrakten i vilket fall som! Asså, att faktura skickas oavsett.

Jävla sätt att lura människor på detta vis. Tror de att de får kunder genom att göra så här? Ryktet sprider sig snabbt!

En gång hade jag avbeställt men paketet kom iaf. Då sa de på kundtjänst att jag skulle låta bli att hämta ut det. Och det gjorde jag. Behövde aldrig betala något iaf.
  • Anonym (Oj)
    Misszandra skrev 2016-06-17 22:24:12 följande:

Jaa eller hur. Och dessutom har jag aldrig varit med om det förut, och då har man ju beställt en hel del paket under ens livstid. 

Fick dessutom svar att frakten var visst gratis av någon anledning. Så himla skumt att det står att det kostar 59kr sen är det gratis?

Men de står väl för frakten själv eftersom ni har klagat. De har säkert förstått att deras hemsida inte fungerar optimalt och att folk får paket trots att de inte beställt. Så givetvis vill människorinte betala någon frakt då. De vill såklart ha nöjda kunder och undvika dåliga recensioner. Så jag tycker inte det är konstigt utan tvärtom är det väl precis vad de som företag borde göra...
Svar på tråden varning för Goboken!