Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?
Tror abortmotståndare att det är ett festligt beslut att ta abort? Någonting som man är stolt och glad över att genomföra?
Om så är fallet kan jag tala om att många aborter är tuffa att fatta beslut om. Andra är självklara att ta, men det är aldrig något som man gör för att man tycker att det är roligt.
Många kan vara förknippade med stor sorg, om man till exempel behöver ta bort ett svårt missbildadt barn som inte har en chans att överleva förlossningen eller inte kommer att ha ett värdigt liv. Ett barn som tidigare var hett efterlängtat.
Att i sådana situationer få bilder av aborterna foster upptryckta.i fejset är inhumant och vidrigt.
Påstår man att man är kristen och väljer att visa bilder på aborterade foster för kvinnor som nyss gjort eller snart ska genomföra en abort menar jag att då är man inte kristen. Kristendomen ska stå för godhet, förståelse och hjälpa de svaga i svåra stunder .
Män som är emot abort tycker jag bara kan vara tysta eller kanske läsa på lite om det här att kunna sätta sig in i andras situation och skaffa en gnutta medkänsla.