Inlägg från: Anonym (Maja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maja)

Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?

Är det många som är för fri abort tills vecka 40?Personligen tänker jag att ju tidigare abort desto bättre(innan v 12).Men allra bästa skulle vara att abortsiffran skulle vara 0.

• Anonym (Maja)
    Anonym (M) skrev 2020-12-27 16:43:27 följande:

Varför skulle det vara det allra bästa?

Varför inte?Alla bästa var om alla graviditeter skulle vara önskade ,men det är inte så,enligt min åsikt.
  • Anonym (Maja)
    Anonym (M) skrev 2020-12-27 17:55:29 följande:

Fast man gör ju abort även pga kromosomfel och andra defekter t ex. Sånt kommer man ju aldrig ifrån om man håller sig någorlunda nära verkligheten.

Ja,så är det.Det kan vara känsligt för familjer som redan har barn med kromosomfel och annat liknande.
  • Anonym (Maja)
    Anonym skrev 2020-12-27 19:41:48 följande:

Säger inte att deras människovärde är mindre, men jag hade ändå valt bort det.

Jag vill inte ha ett utvecklingsstört barn om jag med fosterdiagnostik kan välja bort det.

Så du skulle lämna bort ditt barn om den blev utvecklingsstörd efter födsel?
  • Anonym (Maja)

Så trött på ungdomar och vuxna som inte använder preventimedel och istället vill ha abort.Sluta slarva ,tänk med hjärnan.

Svar på tråden Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?