Inlägg från: Anonym (många orsaker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (många orsaker)

Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?

För att jag vill att barn ska skyddas så länge det går från synen av hemska bilder oavsett motiv.

För att jag har svårt att se allt som har med insidan av en kropp att göra.

Eftersom det påminner mig om mitt missfall (har aldrig gjort abort men däremot fått missfall).

För att abort ibland handlar om att rädda en kvinnas liv. Eller att mammans redan födda barn inte ska förlora sin mamma. Varför ska de då skuldbeläggas?

Och generellt kring abort för att få länder klarar av att ge oönskade barn ett bra liv och där barn utsatts/utsätts för fruktansvärda övergrepp på barnhem och hos fosterföräldrar (inte alla barn men för många). Eller där de tvingas försörja sig på gatan redan som barn.

Och så vidare.

• Anonym (många orsaker)
    Anonym (Har undrat det länge nu) skrev 2020-12-28 17:21:06 följande:
    Ok! tack! nej jag är kvinna.
    Bilden finns då det vad jag vet bara är han och de som känner han som står där med såna plakat, i alla fall i Stockholm.
    Det står i bibeln att det är fel att mörda, läst tio budorden? 
    Men självfallet finns det undantag, som med din väninna. Men om man bara aborterade dessa barn med defekter som med 100% säkerhet orsakade lidande för mor och barn, skulle aborterna minska med över 90%. Det är förresten inte det enda vi gör, vi pratar mer än gärna med andra människor på kärleksfullt sätt.
    Så du följer allt som står i bibeln? Intressant och väldigt skrämmande. Brukar du stena folk också?
Svar på tråden Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?