• jeanette02

Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?

Blir som en tidigare skribent mest upprörd just för andras skull, som genomgått abort pga skäl man inte kunnat påverka, missfall och dylikt. Fruktansvärd människomisshandel som en del galna fundamentalister håller på med.

Sedan att många foton också är manipulerade av tidiga foster gör ju saken än värre. O ja, jag vet att man kan se en hel del saker tydligt ganska tidigt. Men det är inga färdiga dockor i v. 7 tex. Som bilder ibland ska få en att tro.

Jag mår ej dåligt även fast jag fick göra abort i v. 10 pga egen sjukdom. Men man kan känna med andra. Empati kallas det. Förståelse.

• jeanette02

Sedan vadå, ett ofött barn har större värde än en kossa? Nä, det behöver det absolut inte ha. En ko kan man äta och leva av. En graviditet som tex gör kvinnan sjuk/skadad för livet eller förvärrar sjukdom, eller kvinnan blir allvarligt sjuk under tidig graviditet har inget större värde ärligt talat. Om man ska hårdra det lite. Särskilt om det redan finns barn i familjen att ta ansvar för.

• jeanette02
    Anonym (l) skrev 2020-12-28 11:45:05 följande:

Din tråd Ts, har övertygat mig om att inte vara kristen. För att det är såhär ni verkligen är när det kommer till kritan (usch). 

Ja jag utgår från att denna tråd är på riktigt.

Du borde flytta till USA, där kan du finna dina likar!

Det är väl inte bara vissa kristna som håller på med detta? Utan alla möjliga extremister, fundamentalister och olika religiösa samfund finns dessa. Vad säger Islam, Judendomen, IS tex? Gillar de abort och kvinnors rättigheter?
  • jeanette02
    Anonym (l) skrev 2020-12-28 12:24:16 följande:

Säkert inte, men det är abortmotståndarna i USA som åtm jag hör mest talas om. De hörs o syns mest.  Sen f ö, så försökte väl svenska SD inskränka på våra aborträttigheter för ett tag sen!  Kanske lite ot men iaf.

Ja, det är sant. Det är för att vi får så otroligt dålig nyhetsrapportering i Sverige om omvärlden. Sorry Ot. Sant är det likväl.

Jag tror SD ville sänka abortgränsen lite från 18 veckors. Till 14 som många EU Länder har vid vanlig abort.

Vilket jag som fött 3 barn kan tycka är rätt bra. Abort framåt v. 18-20 det är fruktansvärt. Även om det kan bli så tyvärr vid sjukdom o dylikt. Det kan ingen rå för. Men vissa är faktiskt oansvariga och gör aborter på löpande band. Det är inte ok.
Svar på tråden Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?