Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?
Tja, jag vill inte ens se mina egna tår. Vilket inte är samma sak som att jag är emot tår. Mina eller andras...
Tja, jag vill inte ens se mina egna tår. Vilket inte är samma sak som att jag är emot tår. Mina eller andras...
Vill bara poängtera för folk på båda sidorna som snackar om att vi har fri abort. Det har vi inte. Vi har en högst reglerad abortlag.
Jag är obekväm med den typen av bilder för att abortfrågan är komplex. Ja man dödar en bebis, men samtidigt är det kvinnans kropp bebisen växer i och det är hennes kropp, då måste det vara hennes val om hon vill att ett liv skall växa i den.
Hade jag haft ett liv som växer i min kropp, tex. en binnekermask eller annan form av tarmparasit, så hade jag velat ha bort den asap. Döda den, ta bort den. Hade jag genom något slags medicinskt under haft en bebis som växte i mig, i pungen eller vart den nu skulle växa, hade jag definitivt velat ha bort den.
Det måste vara kvinnan bebisen växer i som skall bestämma det. För det är hennes kropp.