Inlägg från: Anonym (Tål och tål...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tål och tål...)

Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?

Tål det gör jag väl, men jag tycker att abortmotstånd borde vara en icke-fråga.

Man äger ju sin egen kropp. Det borde vara en oinskränkbar rättighet. När man äger sin kropp borde man själv få välja om vad man vill skall växa i den.

Som man är det närmaste vi kan komma en graviditet att ha ett annat liv växande i magen, i form av en binnekermask. Den är precis som ett foster, beroende på att bo och växa i dig för att överleva. Man måste ha rätten att själv bestämma om man vill döda det där livet som växer i en eller avstå, samt att kunna få hjälp med detta. I form av en abort när det gäller ett foster, och en slags abort när det gäller en binnekermask. Det är din kropp den växer i. Du borde själv få avgöra vad som får och vad som inte får växa i din kropp. 

Något som också irriterar mig med abortmotståndare är hur abortmotståndare fejkar andra åsikter för att liksom försöka smyga sig in i politiska partier. Tex SD. De pratade öht. inte om abort för ca 20 år sedan. Det var en icke-fråga för dem (vilket var oss på den tiden, röstar på dem fortfarande trots detta men är inte medlem längre).

Numera är detta en av partiets stora frågor. De vet att åsikter ofta kommer i ett paket, men i SDs åsiktspaket var inte abortmotstånd en grej. Nu är det tyvärr så, pga flitigt manipulerande en del i åsiktspaketet..

Inteutanproblem skrev 2020-12-28 21:48:19 följande:
    Dom har övergett abortfrågan. Alltså förslaget på att införa samma riktlinjer/regler som majoriteten av övriga EU kring vilken sista fria abortveckan skulle vara. Så en av deras stora frågor? Njae, det har det nog inte varit eftersom man övergav det så snabbt.
    Wow! Bra där SD! Nu blev jag lite glad faktiskt.
Svar på tråden Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?