Anonym (Har undrat det länge nu) skrev 2020-12-28 14:56:59 följande:
Tack allihopa för era svar! så summan av kardemumman. Orsaker till att folk blir upprörda är
1. De upplever att abort motståndare försöker få de som gjort abort eller planerar att göra abort skämmas.
2. De eller någon de känner har gjort abort på grund av skäl som kromosom avvikelser och annat som hade inneburit stort lidande för barnet, och tycker det är fel att visa sådana bilder och vara emot abort om det finns skäl för det.
3. De går emot kvinnans rätt till sin egen kropp( har hört det mycket på gatorna trots att det handlar om en annan människas kropp tänker vi)
4. Det är osmakligt, samma personer vill inte heller se blodiga bilder på krigsoffer eller djur som misshandlats.
5. Alla kan se dem, oavsett ålder och det kan skrämma dem som är väldigt unga..
6. Det ingår i en annan människas privatliv, något ingen annan människa ska ha något att säga till om.
7. Abort motståndare inskränker mot aborträtten och att förbjuda abort skulle automatiskt leda till att folk gjorde abort på ett sätt som innebar livsfara för kvinnan. på olagligt sätt.
Jag trollar inte. Ställer frågan då jag kände att jag ville veta mer brett om vad det handlade om. En hel del av människorna som tycker annorlunda än jag har iinte velat prata om saken, de flesta har varit mer extrema i sitt vänster abort liberalism tänk än jag någonsin kommer vara i mitt kristna Prolife tänk, varför jag är glad att jag inte är ateist.
Hur elaka än människor är mot mig då jag står där med plakaten, så skulle det aldrig falla mig in att önska att deras mammor hade aborterat dem. Undrar också lite för mig själv, om regeringen frågade svenska folket hur många skulle gå med på att alla med avvikande åsikter skulle avrättas offentligt, även mig och andra som är abort motståndare, hur många skulle tycka det var bra idé? ställer frågan då jag fått höra flera gånger att jag borde ha blivit aborterad, det från vilt främmande människor som inte vet hur många människor jag räddat livet på i det privata genom att finnas där för dem.
Jag skulle aldrig dra alla abortliberaler över samma kam, vi abortmotståndare är individer. Alla står inte med plakat, de flesta av oss skulle aldrig beskriva blodiga aborter till blivande föräldrar ( skulle aldrig falla mig in! själv hade jag sagt grattis något jag alltid gjort till blivande föräldrar hittills som sagt de är gravida)
Hur jag kan kalla mig kristen och vara abort motståndare, är för att jag känt Gud har sänt mig dit. De ofödda har bara vår röst. I bibeln står det att vi inte ska se ner på dessa små då deras änglar alltid ser himmelska faderns ansikte. Jag och alla kristna abortmotståndare kommer spendera evigheten med alla barn som aborterats, då vi tror de har eviga själar.
Och Gud hade en lika stor plan för dem som oss som fått chansen att leva här. Men de som gjort abort och har inre sår som rivs upp av att tänka på det de gjort, och lider i det tysta, det finns läkedom hos Jesus för dem också. Förlåtelse och läkedom, men då måste de komma till honom och erkänna att de gjort fel. Inte alltid lika lätt när hela samhället ropar till en att det du gjort är rätt och endast en minoritet säger emot det. Men det finns chans. Något jag också gjort tydligt för de unga tjejer och killar som ställt mig frågan vad jag gör där. Många har uppskattat min vänliga ton.
Det finns abortmotståndare som är rötägg, men det finns oss som har kärleksfull ton till andra och det uppskattas. Vi är individer.
Till det som någon annan skrev att hon inte känner skuld över det hon gjort, det skulle jag inte heller göra om jag var övertygad om att jag gjort rätt beslut. Om samhället tyckte det var okej att jag sköt ihjäl alla människor som irriterade mig eller stod i vägen för mina drömmar, skulle jag kunna göra det utan att känna skam eller ånger. Om jag kände likadant. Alla som rånar banker och dödar levande människor utanför livmodern känner inte ånger. För de är övertygade om att deras handlingar är rätt. Men en dag kommer de stå ansikte mot ansikte med Gud och inse att de gjort fel, jag ber varje dag och hoppas in i det sista att de flesta av dem möter Gud medans de har chans till omvändelse och frälsning. En helig Gud som kommer säga det var fel av dig att göra den synden. Det enda hopp vi har är Jesus. Han älskar, befriar, frälser och läker, men bara de som är villiga att komma till honom och vända om. Han är domare och frälsare.
Och det är den Jesus som jag känner som är bakom tankar/ övernaturliga insikter och ingripanden som dessa.
Jag önskar er alla ett välsignat nytt år!
Är något av detta en nyhet för dig?
Är något argument en åsikt som du skulle kunna ta hänsyn till? Dvs avstå från att ha foton på plakaten vid demonstrationer?