Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?
Sverige är som ni säkert vet ett land där stor del av befolkningen står bakom fri abort, i varierande grader. Vissa står bakom fri abort fram tills nionde månaden även om barnet är friskt, andra tycker det ska finnas en gräns, som när barnet skulle överleva utanför livmodern då bör det inte göras.. och andra dras gränsen vid v 12. Och så finns det människor som jag, kristna och emot abort.
Vad jag undrar är, varför är det så många som blir jättearga då de ser abort motståndare stå vid gator med bilder på aborterade barn? om de ändå står bakom fri abort och kanske t o m har gjort abort själva, och är trygga med deras beslut.. varför bli de då så upprörda? mer upprörda än de skulle bli om en vegan aktivist skulle protestera för hur djur blir behandlade inom köttindustrin?
Hur kan man bli upprörd av att se något man själv står bakom?
Jag skulle aldrig gå till en vegan aktivist och önska att han blev slaktad då han står där och visar bilder på hur djur mår i köttindustrin och därmed är emot min fria rätt att äta kött. Nu handlar det till och med om ofödda människor som har mer värde än kossor te x.
Om någon vill, förklara det för mig.
Jag försökte i 6år att bli gravid. Jag kämpade med sprutor, hormoner, reste till Danmark för IVF innan jag och min make fick vårt efterlängtade barn.
Min vän har haft 7 MISSFALL och ett döfött barn.
Min klasskamrat utsattes för en gruppvåldtäkt i gymnasiet och blev gravid, hon gjorde abort som resultat av händelsen och för att det fanns fem möjliga fäder.
Hur tror du sådana som vi känner när vi ser dessa plakat?
Om du verkligen är kristen så skall du varken döma enligt Lukasevangeliet ej heller tro att du har rätten att värdera dina gärningar högre än andras. Du skall visa omsorg och kärlek, stötta de svaga, det är vad den heliga skriften lär oss. Jag föreslår att du tar fram din bibel och läser Lukasevangeliet 18:9 -14, och tänker över din syn på dina medmänniskor.
Människor som du får mig att skämmas över min religion.