Inlägg från: Anonym (Toalettpappersrulle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Toalettpappersrulle)

Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?

Bilderna bryr jag mig inte om, jag är inte äckelmagad. Ett aborterat foster äcklar/skrämmer/skammar mig inte mer än en död mus förevigad i en burk. 

Det visar bara att abortmotståndarna har så dåliga argument att dom måste ta till skrämseltaktik i form av bilder. 

Jag är trygg i min åsikt för fri abort och kvinnans val och rättigheter, så jag orkar faktiskt inte bry mig särskilt mycket om fanatiska abortmotståndare. 

Anonym (Moa) skrev 2020-12-29 08:13:16 följande:

- Det finns tom de som vill att missfall ska kriminaliserat. Hur tusan tänker man då? Vad är nästa steg; att använda kvinnors kroppar som aveslkor....? - 

Nä, på riktigt? Alltså ofrivilliga missfall?
    Anonym (Moa) skrev 2020-12-29 13:48:53 följande:
    De som förespråkar detta tror jag inte förstår hur vanligt det är med naturliga missfall.
    Nej, man får ju "hoppas" det... Det är ju helt bisarrt. Undra vilket straff jag hade fått för mina två missfall på fyra månaders tid. Ofrivilliga, får jag väl tillägga... 
Svar på tråden Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?