• Anonym

Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?

Anonym (M) skrev 2020-12-27 17:55:29 följande:
    Fast man gör ju abort även pga kromosomfel och andra defekter t ex. Sånt kommer man ju aldrig ifrån om man håller sig någorlunda nära verkligheten.
    Vilket är ens fulla rätt.
    Vill man inte ha barn med t ex Downs och det går att slippa så gör man det.
  • Anonym
    Anonym (Anonym) skrev 2020-12-27 19:30:27 följande:

Fast varför skulle man inte vilja ha ett barn med Downs? De är ju lika mycket värda som någon annan. 

Säger inte att deras människovärde är mindre, men jag hade ändå valt bort det.

Jag vill inte ha ett utvecklingsstört barn om jag med fosterdiagnostik kan välja bort det.
  • Anonym
    Anonym (Anonym) skrev 2020-12-27 19:50:15 följande:
    Varför vill du inte ha ett utvecklingsstört barn? 
    Behöver du ens fråga det???
    Anonym (Maja) skrev 2020-12-27 20:55:35 följande:
    Så du skulle lämna bort ditt barn om den blev utvecklingsstörd efter födsel?
    Vi diskuterar abort i den här tråden så din fråga är ot.
  • Anonym
    Anonym (Har undrat det länge nu) skrev 2020-12-27 14:36:01 följande:

Sverige är som ni säkert vet ett land där stor del av befolkningen står bakom fri abort, i  varierande grader. Vissa står bakom fri abort fram tills nionde månaden även om barnet är friskt, andra tycker det ska finnas en gräns, som när barnet skulle överleva utanför livmodern då bör det inte göras.. och andra dras gränsen vid v 12. Och så finns det människor som jag, kristna och emot abort.

Vad jag undrar är, varför är det så många som blir jättearga då de ser abort motståndare stå vid gator med bilder på aborterade barn? om de ändå står bakom fri abort och kanske t o m har gjort abort själva, och är trygga med deras beslut.. varför bli de då så upprörda? mer upprörda än de skulle bli om en vegan aktivist skulle protestera för hur djur blir behandlade inom köttindustrin?
    Hur kan man bli upprörd av att se något man själv står bakom?

Jag skulle aldrig gå till en vegan aktivist och önska att han blev slaktad då han står där och visar bilder på hur djur mår i köttindustrin och därmed är emot min fria rätt att äta kött. Nu handlar det till och med om ofödda människor som har mer värde än kossor te x.
    Om någon vill, förklara det för mig.

Du har fel.
    En "ofödd människa", alltså ett foster, som aborteras har mindre värde än en levande ko.

Sen undrar jag om du vill se bilder på t ex utdragna tänder eller utopererade blindtarmar. Om nej, varför inte?
    Eller är du emot tandläkare som bedömer att en tand behöver dras ut och kirurger som opererar bort inflammerade blindtarmar?

Tycker du att tandvärken ska övertrumfa utdragningen och att patienten hellre dör med sprucken blindtarm efter en långsam och plågsam process?
  • Anonym

Jag har länge propagerat för juridisk abort, tycker faktiskt att det är helt givet att mannen ska ha samma talan som kvinnan.

Mvh/kvinna som aldrig gjort abort

• Anonym
    Anonym (Jag) skrev 2022-05-22 16:13:11 följande:
    Männen borde vara tuffa och sätta ner foten. Alla män vägrar att ha sex med kvinnor tills ditt förslag går igenom. 
    Haha, det lär ju knappast ske.

Och det är inte mitt förslag.
Svar på tråden Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?