Inlägg från: Anonym (Hyckleri) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hyckleri)

Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?

Hel del kvinnor kan klaga på att det skulle vara orättvist att inga biologiska män skulle gå igenom en graviditet  som en kvinna eller att männen inte skulle få ha en åsikt om deras kroppar. 
    För andra saker så tycker kvinnor det är okej att ha en åsikt om mäns kroppar samt om männen skulle vara dom som blev gravida biologiskt då skulle männen ha den sexuella makten. Man kan inte bara dra ifrån något utan måste tänka även på nackdelarna som blir resultatet av det. 
  • Anonym (Hyckleri)

Sex handlar om minst två personer som har det och vid befrukning har sperman kommit ifrån mannen och ägget från kvinnan. 
    Att det bara skulle handla om vad kvinnan skulle göra med sin kropp är inte rimligt därför. 

• Anonym (Hyckleri)
    Anonym (Hyckleri) skrev 2022-05-22 15:37:25 följande:

Sex handlar om minst två personer som har det och vid befrukning har sperman kommit ifrån mannen och ägget från kvinnan. 
    Att det bara skulle handla om vad kvinnan skulle göra med sin kropp är inte rimligt därför. 

När det handlar om sex brukar många kvinnor snacka om ömsesidigt men det är okej som kvinna att få barn med en man utan att bryr sig om hans åsikter. 
  • Anonym (Hyckleri)
    Anonym (Moa) skrev 2022-07-10 18:58:40 följande:

Varför tror man det är bilderna man tar illa upp av och inte åsikten att kvinnor inte ska få bestämma över sina egna kroppar? Vilket verkar rimligast att man skulle bli upprörd över?

Och det kan vara så att kvinnan som är gravid är själv involverad i det om hon haft friviligt sex.
  • Anonym (Hyckleri)

Varför tror man det är bilderna man tar illa upp av och inte åsikten att kvinnor inte ska få bestämma över sina egna kroppar? Vilket verkar rimligast att man skulle bli upprörd över?

Man får redan inte göra vad man vill med sin kropp.
    Det är exempelvis förbjudet om någon kvinna friviligt vill omskära sig. 
  • Anonym (Hyckleri)
    Anonym (För att frågan är komplex) skrev 2022-07-02 00:39:41 följande:

Jag är obekväm med den typen av bilder för att abortfrågan är komplex. Ja man dödar en bebis, men samtidigt är det kvinnans kropp bebisen växer i och det är hennes kropp, då måste det vara hennes val om hon vill att ett liv skall växa i den.

Hade jag haft ett liv som växer i min kropp, tex. en binnekermask eller annan form av tarmparasit, så hade jag velat ha bort den asap. Döda den, ta bort den. Hade jag genom något slags medicinskt under haft en bebis som växte i mig, i pungen eller vart den nu skulle växa, hade jag definitivt velat ha bort den.

Det måste vara kvinnan bebisen växer i som skall bestämma det. För det är hennes kropp.

Binikimask, tarmparasiter, det är inget mänskligt liv. 
  • Anonym (Hyckleri)

Det är såklart tråkigt om man inte får bestämma över sin kropp men det är ju inte så att kvinnor födds gravida. 
  • Anonym (Hyckleri)

Jag är obekväm med den typen av bilder för att abortfrågan är komplex. Ja man dödar en bebis, men samtidigt är det kvinnans kropp bebisen växer i och det är hennes kropp, då måste det vara hennes val om hon vill att ett liv skall växa i den.

Hade jag haft ett liv som växer i min kropp, tex. en binnekermask eller annan form av tarmparasit, så hade jag velat ha bort den asap. Döda den, ta bort den. Hade jag genom något slags medicinskt under haft en bebis som växte i mig, i pungen eller vart den nu skulle växa, hade jag definitivt velat ha bort den.

Det måste vara kvinnan bebisen växer i som skall bestämma det. För det är hennes kropp.

Graviditet är något som inte fanns därfrån början.
    Det är inte exempelvis som någon kvinna är missnöjd med sin kropp för hon har småbröst.
  • Anonym (Hyckleri)

Behöver inte vara så utan de vill att andra ska tycka likadant
  • Anonym (Hyckleri)

Eftersom en graviditet inte finns från början så går det i teorin(våldtäkter finns etc) förhindra en graviditet
    När en kvinna inte gör något så blir hon inte gravid vanligen utan måste ta steget till sex och befruktning först.

Det hade varit annorlunda om alla kvinnor blir gravida från början och ifall de inte förhindrade det med preventivmedel så kommer de att födda en bebis. 
  • Anonym (Hyckleri)

Aborter handlar ju mycket om kvinnor som är friviligt har sex och blir gravida. 
    Det är inte så att om de inte gör något eller inte lyckats ha sex så blir de gravida borträknat våldtäkter etc.

Det handlar om något som man gör, inte något som fanns där från början. Vanligtvist brukar många kvinnor att det är fel när någon man i hög ålder inte haft sex, och alla personer startar med noll sexpartner. 

Ofriviligt graviditet beror vanligen på vad någon gör som de måste lyckats med
    Ofriviligt utan sex handlar om någon som inte lyckats med något som fanns därifrån början. 

• Anonym (Hyckleri)
    elin1989 skrev 2020-12-27 14:57:22 följande:

Jag är för fri abort (med rimliga begränsningar) och tycker att abortmotståndarnas taktik att skamma och skrämma kvinnor med diverse bilder är fel. Jag har gjort abort själv (vecka 6). Abort är en komplicerad fråga. Även en tidig abort är ju ett liv som om bara några månader kommer att vara en egen människa (om det tilläts). För mig är dock kvinnans rätt att bestämma över sin egen fertilitet viktigare än det tidiga fostrets möjlighet till liv. Och att visa de här bilderna är ett sätt att försöka skamma kvinnorna som har tagit det här beslutet.

Och att bestämma över sin fertilitet är inte när någon har sex?
  • Anonym (Hyckleri)
    Anonym (Hyckleri) skrev 2022-08-19 22:49:07 följande:

Aborter handlar ju mycket om kvinnor som är friviligt har sex och blir gravida. 
    Det är inte så att om de inte gör något eller inte lyckats ha sex så blir de gravida borträknat våldtäkter etc.

Det handlar om något som man gör, inte något som fanns där från början. Vanligtvist brukar många kvinnor att det är fel när någon man i hög ålder inte haft sex, och alla personer startar med noll sexpartner. 

Ofriviligt graviditet beror vanligen på vad någon gör som de måste lyckats med
    Ofriviligt utan sex handlar om någon som inte lyckats med något som fanns därifrån början. 

Mer text från mig.

Om personen inte har sex så blir det vanligen ingen graviditet. Inget sex ingen graviditet 
    Om en person inte lyckats få sex så blir det inget sex. Inget sex, ingen oplanerad graviditet för någob man skulle haft sex med. 
  • Anonym (Hyckleri)

Att bestämma över sin kropp, är det inte om någon väljer att ha sex?
    Föddes dessa personer ofriviligt gravid? 
  • Anonym (Hyckleri)
    Saffran2337 skrev 2022-07-16 22:15:35 följande:

Jag är för att du bajsar men jag hoppar gärna över att se det.

abort/förlossning med mycket blod osv är kanske något jag hoppar över att se på om jag inte måste.

fri abort räddar liv!

Att kvinnan inte har sex räddar också liv. 
  • Anonym (Hyckleri)

Kan förklara dåligt men tar ett exempel 

Aborter och sex för män är lite som att männen får inte välja att de befinner sig på båten estonia och den sjunker. För att överleva så måste man lyckats.

Aborter för kvinnor är lite som att de får välja om de ska befinna sig på båten estonia som sjunker och man måste lyckas för att överleva.
    Kvinnor som inte vill följa med på båten som sjunker förekommer(våldtäkter) eller kvinnor som inte kan ta bra beslut.

Det borde vara så att det är mer empati för män som blir utan sex än kvinnor som väljer att ha sex. 
    Vilket det inte är. 

Svar på tråden Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?