• molly50

Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?

Anonym (Har undrat det länge nu) skrev 2020-12-27 14:36:01 följande:

Sverige är som ni säkert vet ett land där stor del av befolkningen står bakom fri abort, i  varierande grader. Vissa står bakom fri abort fram tills nionde månaden även om barnet är friskt, andra tycker det ska finnas en gräns, som när barnet skulle överleva utanför livmodern då bör det inte göras.. och andra dras gränsen vid v 12. Och så finns det människor som jag, kristna och emot abort.

Vad jag undrar är, varför är det så många som blir jättearga då de ser abort motståndare stå vid gator med bilder på aborterade barn? om de ändå står bakom fri abort och kanske t o m har gjort abort själva, och är trygga med deras beslut.. varför bli de då så upprörda? mer upprörda än de skulle bli om en vegan aktivist skulle protestera för hur djur blir behandlade inom köttindustrin?
    Hur kan man bli upprörd av att se något man själv står bakom?

Jag skulle aldrig gå till en vegan aktivist och önska att han blev slaktad då han står där och visar bilder på hur djur mår i köttindustrin och därmed är emot min fria rätt att äta kött. Nu handlar det till och med om ofödda människor som har mer värde än kossor te x.
    Om någon vill, förklara det för mig.

Har man gått igenom en abort och tycker det känns rätt så kan det ju ändå röra upp känslor om man får se bilder på aborterade foster.
    Det kanske du kan förstå?
    Och många kan nog också störa sig på abortmotståndarnas vilja att sätta sig över kvinnornas rätt till sina egna kroppar.
    Det kan finnas många orsaker till att man inte vill gå igenom en graviditet och föda ett barn,med allt vad det innebär.
    Våldtäkt kan vara en sådan sak.
    Men du tycker kanske ändå att kvinnan ska behålla barnet och därmed riskera att ständigt bli påmind om våldtäkten?
  • molly50
    mari123 skrev 2020-12-29 02:51:06 följande:

Jag har aldrig sett abortmotståndares bilder på stan. Det kryllar ju inte av dem. Men OM så skulle jag gå förbi lugnt och visa all respekt för alla har rätt till sin åsikt även om jag inte delar den. Den som ger sig in i en diskussion och bråkar och har sig har alldeles för lite att göra och dåligt omdöme..........enligt mig alltså.

Jag är inte speciellt kräsmagad och hade nog inte heller reagerat så kraftigt på bilderna.
    Men jag kan ändå förstå de som gör det.
    T ex de som själva har gjort abort eller fått missfall.
    Eller de som får se sina barn bli vettskrämda av bilderna.
    Man kan framföra sina åsikter på ett betydligt mer respektfullt sätt än att visa bilder på döda foster.
  • molly50
    Anonym (Hyckleri) skrev 2022-07-10 19:06:37 följande:
    Och det kan vara så att kvinnan som är gravid är själv involverad i det om hon haft friviligt sex.
    Och då innebär det,per automatik,att hon inte ska ha rätten att bestämma om hon vill göra abort eller inte?
  • molly50
    Anonym (Hyckleri) skrev 2022-07-10 19:16:38 följande:
    Eftersom en graviditet inte finns från början så går det i teorin(våldtäkter finns etc) förhindra en graviditet
    När en kvinna inte gör något så blir hon inte gravid vanligen utan måste ta steget till sex och befruktning först.

Det hade varit annorlunda om alla kvinnor blir gravida från början och ifall de inte förhindrade det med preventivmedel så kommer de att födda en bebis. 
    Du vet att inga skydd är 100 % säkra?
    Och att även män kan skydda sig om de vill slippa bli pappa?
Svar på tråden Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?