Vad är det snällaste en främling har gjort för dig?
Några har låtit mig gå före i säkerhetskontrollen på lite olika flygplatser ett par gånger då jag har haft ett plan att passa under en mellanlandning. Otroligt tacksamt då de gjorde att jag han med planet.
En man hjälpte mig komma hem då han gav mig 200 kr till bensin med orden "jag har inte swish". Jag jobbade på annan ort och hade 9 mil hem. Hade glömt plånboken hemma och tanken va så gått som tom. Träffade på honom vid en obemannad station och frågade om jag kunde tanka på hans kort om jag swischade honom. Tackade min lyckliga stjärna då.
Jag och exet va i Thailand. Vi hade tagit någon båtresa och va på en liten ö någonstans när någon hade trampat rätt över våra handdukar och trampat sönder exets glasögon så ett utav glasen hade åkt ut. Han är nästan blind utan dom.
Jag sprang upp med de trasiga glasögonen till en kille som stod vid ett fruktstånd på stranden och frågade ifall han hade en skruvmejsel eller liknande.
Killen tittade på glasögonen för att sedan titta på sin stora marcheterskniv som han hade för att skiva frukt med. Han tittade på glasögonen igen och tillbaka på kniven och sedan började han skruva. Alla ni som har glasögon vet hur små de där skruvarna är men killen lyckades få ihop glasögonen så att exet kunde se igen.
Han räddade bokstavligt talat hela resan för oss.