Vad är det snällaste en främling har gjort för dig?
På vår resa på Sicilien då vi för första gången har hyrt en bil (en liten Lancia), så fick vi en punktering mitt på parkeringen (tja, om man kan kalla det för det, då det bara stod bilar på båda sidor av en smal gränd bredvid en strand och det fanns ingen återvändsgata visade det sig där heller). En bil körde bakom oss och antagligen försökte att hitta en plats för sig själv och började tuta på mig som om jag skulle kunna bara fösvinna. Jag blev arg, försökte då att köra upp lite snabbt på en trottoarkant för att vända (på Sicilien är trottoarkanterna extremt höga och vassa), så ena hjulet bara small! När killen bakom mig insåg vad som hade hänt, så stack han som en avlöning...
Vi gick ur bilen - aldrig tidigare bytt däck. Men innan jag ens försökte att tänka ut hur man ska göra så dyker det upp en äldre man som inte talar ett enda ord på engelska och med gester visar att vi skulle titta, så hjälper han min man att byta däck. När allt är klart och min man vill gärna tacka honom och betala för hjälpen, vägrar han ta emot pengarna och sen... bara försvinner i intet precis så som han dök upp tidigare. Det har gått väldigt många år sen dess, men vi minns honom fortfarande - vår ängel