Inlägg från: Anonym (Nej det är den inte.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej det är den inte.)

Är bara åldern en siffra?

Åldern är långt mer än en siffra. Älskar ni varandra och vill vara med varandra är det jättefint och ni skall definitivt vara ett par. Men att tro att det inte spelar någon roll, det är korkat.

Man blir konstant påmind om åldersskillnaden, inte av omvärlden utan av sig själv. Ta bara en sån sak som omvärldshändelser. Min sambo är ungefär lika gammal som dig, jag är 42. Jag var barn men jag kommer ihåg när Palme dog, jag kan inte ens heller skoja till det och säga "Du var ju knappt född då" för det är 10 år tills hon föddes från dess. Eller musik. Vad är det här för modern eurotechno-skit? Sån musik som spelades på fester, nattklubbar osv. när jag var ung=modern skit, men det är inte modernt, det är gammalt. Macarena är gammalt, E-Type är gammalt, 2unlimited är gammalt. Hon lyssnar på det för att hon tycker den musiken är bra, med argumentet "musiken var bättre förr". Så saker som är för modernt för mig kan vara för gammalt för henne.

Just sådana saker påminner väldigt starkt om åldersskillnaden. Man kan lätt känna sig jävligt gammal. 

Svar på tråden Är bara åldern en siffra?