Inlägg från: Anonym (Ångest) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ångest)

Varför hoppade du av din utbildning?

Jag började plugga till arkitekt men fick sån sjuk prestationsångest så jag började må riktigt dåligt. Jag var duktig egentligen men blev så stressad att jag fick synrubbningar och panikångest, gick in i väggen. Jag är passionerad över arkitektur och planering och egentligen passar det mig jäkligt bra, jag skulle ha blivit en bra arkitekt särskilt eftersom jag främst var intresserad av samhällsbyggnad inte designa snygga hus enbart. Jag hoppade av ett tag och försökte ta upp studierna några gånger men varje gång tog det inte lång tid innan jag började må dåligt igen och fick ångest och problem med magen.

Nu jobbar jag som servitris och även om lönen är en bråkdel och arbetstrygghet inte existerar, så mår jag bra och trivs med mitt jobb.

Visst känner jag mig som ett misslyckande men jag försöker att inte tänka så utan ser istället vilken allmänbildning jag fick av studierna. Jag engagerar mig i div ideella projekt istället där jag får nytta av mina kunskaper så jag får ändå ägna mig åt det, så mycket jag själv vill och orkar.

Svar på tråden Varför hoppade du av din utbildning?