• Anonym (A)

Svenska sjukvården är ett skämt /utvecklat missbruk

Det är väl inte deras fel att du blivit beroende? Du hade ett val, äta det andra de försökt skriva ut eller ha fruktansvärda smärtor eller ta morfin. Det är inte deras fel att morfin är det enda som hjälper.

• Anonym (A)
    Anonym (TröttPåLivet) skrev 2021-11-22 16:36:50 följande:
    Du verkar inte förstå hur gallanfall fungerar, kan inte äta något..
    medicinerna dom skrev ut var för att stoppa anfallen, men eftersom man bli pumpad på så mycket medicin så utvecklar man tolerans  = man tar mer än ordinerat...så kallade opiater
    Jag har haft besvär med gallan så jo, jag vet. Men jag kunde äta ändå.

Du menar att de skrev ut morfin för att stoppa besvären...? Låter inte troligt. Morfin har man mot smärta, det stoppar inte anfallen.
  • Anonym (A)
    Anonym (Y) skrev 2021-11-22 17:41:56 följande:
    Det är vanligt att man får spasmofen supp utskrivet vid gallstensanfall och de innehåller bla morfin. Det var det enda som hjälpte mig under mina gallstensanfall innan jag äntligen fick tid till op.
    Säkert, men om du hade läst vad jag skrev så är de alltså mot smärta och inte för att stoppa anfallen.
  • Anonym (A)
    Anonym (Amabella) skrev 2021-11-22 17:50:49 följande:
    Nä, de är ju bättre att anklaga patienten ju! I synnerhet den patient som lider och har ont! Eller hur!!!!!!!!!
    Det är ingen som tvångsmatat ts med morfin. Trodde det var allmänt känt att morfin är beroendeframkallande....? Så det är ingens "fel" egentligen, som du försöker få det till.
  • Anonym (A)
    Anonym (Y) skrev 2021-11-22 17:58:46 följande:
    Mina anfall slutade när jag tog spasmofen, men det enda som stoppar anfallen att komma är ju en operation. Det finns inga mediciner som tar bort gallsten om man väl fått det utan medicinerna kan bara lindra. Det enda som hjälper är en livsstilsförändring
    Precis.
  • Anonym (A)
    Anonym (Y) skrev 2021-11-22 18:02:23 följande:
    Men de skriver ju ut det till ts
    Jaha...?
  • Anonym (A)
    Anonym (Amabella) skrev 2021-11-23 03:29:13 följande:
    Du skrev att de inte är läkarens fel och att inte läkaren har tvingat i TS morfin.

Som patient ska man kunna lita på att läkaren vet bäst och gör rätt. Det är inte patientens ansvar.
    Stämmer 100 %. Det är fortfarande inte läkarens/sjukvårdens fel att ts blivit beroende. Det finns också bipacksedlar, ifall man som patient vill vara säker på att undvika vissa biverkningar. Då kan man låta bli att ta medicinen.
  • Anonym (A)
    LadyJane skrev 2021-11-23 13:24:31 följande:
    Hur menar du att du inte är ansvarig för det du gör, dina egna beslut och vad du gör med din egen kropp?

Skyller du alltid allt på andra även i andra situationer?
    Nu skrev du till helt fel person.
  • Anonym (A)
    LadyJane skrev 2021-11-23 13:31:12 följande:
    Nej, jag responderade på ditt inlägg. (Kontrollera för säkerhets skull vem jag citerade)

Kan du besvara det nu?
    Hur menar du att du inte är ansvarig för det du gör, dina egna beslut och vad du gör med din egen kropp?

Ok, men då får du läsa IGEN för jag har inte sagt nånting av det du påstår, utan helt tvärtom. Det jag säger om och om igen är att det inte är sjukvårdens fel om ts blir beroende.
  • Anonym (A)
    LadyJane skrev 2021-11-23 13:31:12 följande:
    Nej, jag responderade på ditt inlägg. (Kontrollera för säkerhets skull vem jag citerade)

Kan du besvara det nu?

Det jag svarade på var Amabella (som säger i princip samma sak som mig):

Det är inte läkarens fel
    Läkaren har inte tvingat i ts morfin
    Man ska kunna lita på sin läkare.

Och om du hade läst det andra jag skrivit tidigare hade du fattat min ståndpunkt, istället för att påstå att JAG sagt att man inte har ansvar för sin kropp eller vad man stoppar i den. TVÄRTOM. 
Svar på tråden Svenska sjukvården är ett skämt /utvecklat missbruk