Inlägg från: Anonym (Nnn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nnn)

Svenska sjukvården är ett skämt /utvecklat missbruk

LadyJane skrev 2021-11-23 06:40:36 följande:

Ja? Det kan man.

Det går inte att skriva ut de mängder TS pratar om. Apoteken reagerar nämligen på sådant. Läkare kan helt enkelt inte skriva ut hur stora mängder narkotikaklassade som helst utan att riskera legitimationen och det är inget någon läkare riskerar frivilligt.

De här begränsningarna har gjort att det faktiskt är svårt att få tillräckligt smärtstillande efter tex opertationer utan många skickas hem med endast Alvedon.

Eh jo, de begår misstag som alla andra och NEJ, apoteket har aldrig reagerat eller ifrågasatt. Jag fick imovane 7,5 utskrivet VARJE månad, 100 pack! Och jag fick dubbla kartonger med Lyrica 300 mg VARJE månad. Efter en överdos så upptäcktes misstaget
  • Anonym (Nnn)
    LadyJane skrev 2022-01-11 09:57:28 följande:
    Eh? Jo, apotek reagerar. Ofta. De skrev om det för någon vecka sedan, missade du det?

jag pratar inte om dig specifikt utan har en generell diskussion vilket framgår tydligt att texten jag skriver. Du å andra sidan försöker göra generella sanningar av din lilla verklighet. Sånt gör bara intelligensbefriade antivaxxers, något jag antar att du inte är. Jag gör dig bara uppmärksam på hur du argumenterar, att det blir fel och varför, hur du framställer dig själv, vilket jag utgår från att du inte är elelr vill.
    Hmm märkligt att apoteket aldrig anmärkte på mina uttag då. Haha har du inget bättre än att komma med istället för nåt löjligt antivaxxare skit? Vad har det ens med saken att göra? Försöker du visa på nåt löjligt sätt att du vet bäst genom att dra in vaccin i diskussionen? Besserwisser beteende och härskarteknik trams om jag får säga min mening 
Svar på tråden Svenska sjukvården är ett skämt /utvecklat missbruk