• Kommie

Hur många på FL är ensamma idag (julafton)?

Med ensam så menas fysiskt ensam. Hur många sitter ensamma på julafton?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många på FL är ensamma idag (julafton)?
  • Drottningen1970
    Pixxen skrev 2021-12-24 16:06:05 följande:

För jag vill inte ha med min mamma att göra då hon behandlat mig som skit hela livet. Då blir inte jag bjuden på något där hon närvarar.

Då är det ju fler än din mamma som är dumma i skallen som ställer upp på detta. Du behöver skaffa skaffa dig en alternativ familj.e
  • Anonym
    Anonym (K) skrev 2021-12-24 16:41:00 följande:
    Ska försöka att få mod att bjuda hit dom (UTAN bebis och man ;D ) är bara rädd att inte få svar eller att 1 enda kommer, känns pinsamt då. Min kusin är född samma år som mig, hon har en 4 åring och en snart en nyfödd, hennes vänner fixar alltid massa "suprise fester" och hon har verkat umgås med dom hela tiden, man ser det ju på bilderna..

Alltså mina vänner ellet såkallade vänner har alltid skickat god jul hälsnignar via whatsapp, än så länge har jag inte fått en enda... 1 DM på Insagram bara..

Facebook har jag tagit bort, där fick man ju alltid massa grattis och godjul hälsnignar från personer man inte känner ens så bra..

Kan de bero på att jag inte gått ner mina gravid kilon? :( Det har min kusin till ex..

Så ytligt allt känns..

Jag lägger dock inte ut bilder på sociala medier på min dotter, kanske det påverkar? Att jag är den enda bland mina vänner och bekanta som inte gör det. Men jag och min man har bestämmt att vi vill tänka på vår dotter, hon kanske inte vill att vi lägger ut bilder och säger det senare när hon är äldre osv.
    JA gör det! Ta risken. Struntar de i dig så glöm dem som vänner, då är de ju faktiskt inte det. Förlåt igen om jag låter hårt. {#emotions_dlg.flower}

Trist att du ser att din kusin är så uppmärksammad dock. Antar att ni inte har samma vänner.

Att du inte gått ner i vikt kan jag verkligen inte tro har med saken att göra. Vad spelar det för roll hur ens vänners kroppar ser ut? Jag är en sån som inte ens ser om folk går upp eller ner i vikt om det inte handlar om en jäkla massa kilon. Inte är de väl så ytliga?

Om det påverkar att du inte lägger ut bilder på sociala medier kan jag inte svara på. Det borde inte spela någon roll tänker jag. Men om dina vänner gör precis tvärtom så, med tanke på att de verkar vara så ytliga... ja, det kanske spelar in. Gissar jag utan att veta.

Mina barn är ju så "gamla" så sociala medier fanns inte när de föddes. Internet fanns när yngsta barnet kom dock. Men det var inte alls på samma sätt. (Sent 90-tal.)

Mina barnbarn (båda under 5 år) finns på otaliga bilder på Facebook och Istagram. Jag har inga åsikter om det men tror att jag hade gjort likadant. Dock bara påklädda bilder och inga tramsbilder.

Jag känner SÅ för dig, här får du en cyberkram!
  • Anonym (Ledsen)
    Pixxen skrev 2021-12-24 16:06:05 följande:
    För jag vill inte ha med min mamma att göra då hon behandlat mig som skit hela livet. Då blir inte jag bjuden på något där hon närvarar.
    Är det du med en 11-årig lillebror som följde med pappan vid skilsmässan?
  • Pixxen
    Drottningen1970 skrev 2021-12-24 17:19:38 följande:
    Då är det ju fler än din mamma som är dumma i skallen som ställer upp på detta. Du behöver skaffa skaffa dig en alternativ familj.e
    Vart hittar man en alternativ familj när man är över 30 egentligen? Jag kan ju inte bli adopterad.
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-12-24 17:32:39 följande:
    Nej.

• Anonym (Ledsen)
    Pixxen skrev 2021-12-24 17:50:00 följande:
    Vart hittar man en alternativ familj när man är över 30 egentligen? Jag kan ju inte bli adopterad.
    Nej.

Ok. Det var ju bra.
    Fast din historia kanske är ännu värre.
  • Anonym (H)

Jag är inte ensam fysiskt men önskar att jag var det. Hatar tillställningar med familjen, känner mig alltid utanför och som svarta fåret.

• Anonym (H)
    Pixxen skrev 2021-12-24 15:07:58 följande:

Jag sitter ensam första julen. Tidigare firade jag alltid med föräldrar och syskon men nu är jag inte inbjuden tyvärr. Lär väl bli såhär alla högtider framöver.

Varför inte?
  • Anonym (H)
    Anonym (K) skrev 2021-12-24 13:21:39 följande:

Förut har jag inte tänkt på det, men nu känner jag mig bortglömt. Ingen skulle väll ens sakna mig om jag försvann...

Samma här? känner mig så jävla oönskad av min familj. Slutar alltid med att jag sitter ensam i ett soffhörn för ingen vill prata med mig eller höra mig
  • Pixxen
    Anonym (H) skrev 2021-12-24 18:08:31 följande:
    Varför inte?
    Eftersom jag och min mamma har gjort slut. Och hon är alltid med på dessa och då får inte jag komma.
  • Anonym (Jobbar)

Å nej det var jag. Vi är mellan 48 och 55 nu vi tre syskon. Jag är äldst och den som har 4 barn. Jag umgås med mamma men det är pliktskyldigt från min sida. Just idag jobbar jag 26 t.
Svar på tråden Hur många på FL är ensamma idag (julafton)?