Påtvingat föräldraskap ÄR övergrepp - men "Reproductive coercion" är okänt i Sverige
Påtvingat föräldraskap genom tex saboterade kondomer, avsiktligt låtabli p-piller men säga att man tar dom etc är utan tvekan ett övergrepp. Frågan är vad påfölhden bör vara. Abort ser jag inte som ett alternativ.
Detta ÄR ett helt annat problem än vad jag antar blir missuppfattningen som sker dagligen - att män lägger över ansvaret för preventivmedel på kvinnan etc. Jag som haft sex m ca 50 män har ensam tagit upp frågan om preventivmedel med alla utom 1 av dessa män, majoriteten av dessa män har inte ens velat använda skydd trots att jag sagt att jag är oskyddad - där tycker jag absolut att männen får skylla sig själva. Även om man blir gravid trots p-piller, kondom etc som inte är 100% säkert får man både som man och kvinna ta sitt ansvar (ekonomiskt om inte annat).
Men att medvetet göra sig gravid mot den andres uttalade vilja med hjälp av lögner o sabotage ÄR övergrepp och sker inte ens bara av kvinnor men där är vi överrepresenterade.