Inlägg från: Anonym (Finns rätt många skyddslager för män) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Finns rätt många skyddslager för män)

Inskränka aborträtten

Ser att diskussionen kommit in på män, och mäns rättighet till abort osv. Tänker inte ge mig in i själva sakfrågan, men att vi som män kan använda oss av olika lager av skydd för att undvika oönskade ungar.

Kondom givetvis. Nu vet jag att flera KVINNOR vägrar kondom, och jag förstår känslan av att vilja ligga som brottas med känslan av att jag vill inte riskera att bli far, dessutom hur snabbt man kan sabba det för sig och inte få ligga om man är tveksam/avig.

Ok hon vägrar kondom. Kanske du kan få känna på hennes påstådda p-stav under huden? Kanske du kan få pilla in den i fel hål? Kanske ni kan 69:a varandra istället? Är det blankt nej på allt det, så kanske det är bäst att tacka för sig och gå hem och runka istället.

Många kvinnor är dessutom fertila rätt högt upp i åldern. En 35åring som säger att hon är för gammal och du inte skall oroa dig av den anledningen ljuger förmodligen. En 40 åring ljuger sannolikt hon med. Kanske även en 45 åring. Godta bara den ursäkten om hon är 50 eller äldre. 

Så även vid kondomvägran finns det ett par lager av skydd, olika varningstecken att reagera på och kanske använda sig av så att man har fler chanser att skydda sig.

Svar på tråden Inskränka aborträtten