• Postman

Anonyma svar: Har S helt tappat greppet om gängvåldet?

Jag är inte imponerad av sossarnas åtgärder emot gängvåld osv, det är tomma ord som aldrig leder till någonting. Dock tror jag inte högern heller är direkt skickade att lösa det utan det måste till en annan lösning genom samverkan mellan myndigheter och andra kloka i samhället.

• Postman
    Flash Gordon skrev 2022-06-08 06:30:54 följande:
    "Samverkan mellan myndigheter" räcker inte på länga vägar om vi vill återställa något slags lugn. Tyvärr. Det har gått för långt.

1200 barn och ungdomar är gängkriminella!

sverigesradio.se/artikel/polisen-1-200-gangkriminella-ar-minderariga--3

En gång i tiden, för en 30-40 år sedan, förfärades vi över bilderna från Rios favellor där barn var knarkkurirer och sprang omkring med vapen.

Idag är det svenska förorter och inte bara i storstäderna utan även i medelstor och små svenska städer.

.
    För att få ordning på detta kommer det att behöva drakoniska åtgärder som jag inte tror att svenska folket är beredda att acceptera

Till exempel:

Automatisk och ovillkorlig livstids utvisning för alla kriminella som har ett annat medborgarskap - vi måste minska andelen problemindivider.

Livstids fängelse som är livstids fängelse. Samma där, vi måste få bort problemen ur samhället.

Sedan kan man titta på de som ännu inte kommit för långt in i brottsligheten - om de går att omvända.
    Nej "Samverkan mellan myndigheter" räcker verkligen inte utan det måste till långt fler pusselbitar. Jag nämnde det bara som en del av allt som måste till. Jag tror också att det måste till "hårdare tag", för som någon nämnde att vara snäll och förlåtande skapar bara mer kaos. Vi måste sluta se mellan fingrarna med allt i vårt samhälle. 
  • Postman
    Flash Gordon skrev 2022-06-08 20:31:08 följande:
    Och för att få samhället att sluta se mellan fingrarna måste vi skapa en "atmosfär" en "berättelse" där det faktiskt är normalt att exempelvis automatiskt livstidsutvisa brottslingar med utländsk medborgarskap.

Det är, på riktigt, jättemånga idag som INTE tycker att man ska få göra så.
    Ja att så många är så spridda i sina åsikter om vad som är lösningen är ett problem. Det måste till en mer vilja att hur kan vi göra detta rätt.
  • Postman
    Anders 386 skrev 2022-06-09 14:21:15 följande:
    Håller med. Men man kan skaffa sig en utbildning och ett arbete och ha ambitionen att vara ärlig trots att man flyttat till ett annat land. Man kan ha kvar sina värderingar också - men utan att bli kriminell.

Bra beskrivet. Instämmer helt. Jag hade också varit sjukt ödmjuk och tacksam emot landet som tog emot mig och gav mig en fristad.
Svar på tråden Anonyma svar: Har S helt tappat greppet om gängvåldet?