-
Vilket skulle syftet med en bibehållen diversifiering av vilka som utför sprängningarna och skjutningarna ha?KillBill skrev 2025-01-13 18:17:22 följande:Idag ser vi att hårdare straff resulterat i att gängkriminella i högre grad låter barn (som inte kan straffas på samma sätt) utföra skjutningar och sprängningar. Ny lagstiftning kan leda till att gängen i högre grad låter personer med bara svenskt medborgarskap utföra systemhotande brottslighet som skjutningar och sprängningar och vad har samhället då vunnit?
-
Att sprängningar och skjutningar fortsätter utforas av både svenska medborgare och de med dubbelt medborgarskap.KillBill skrev 2025-01-14 06:41:36 följande:Vad menar du med diversifiering i detta sammanhang?
-
Jag pratar om statens syfte. Inte de kriminellas syfte.Padirac skrev 2025-01-14 19:03:51 följande:Att upprätthålla sin kriminaliteten och sitt kriminella kapital och sina finanser. Det är big business förankrat i internationell organiserad brottslighet.
-
suck.Padirac skrev 2025-01-14 22:57:49 följande:Om du tror du att staten har något syfte kriminella så föreslår jag ett besök på närmaste biltema eller walmart
www.biltema.se/hem/kok-och-hushall/forbrukningsvaror/folie/aluminiumfolie-20-m-2000042009
www.walmart.com/browse/household-essentials/aluminum-foil/1115193_1073264_9780411 -
Så om den ilskna björnen eller vildsvinet kommer efter en och man i stressen missar andra och tredje skottet tvingas man försvara sig med kniven? Vilket vansinne!Rataxes skrev 2025-02-11 22:57:36 följande:Fanns det ingen på den där vänsterextrema bloggen som kunde talat om för hårfrisörskan som inte vet någonting om jakt heller, att ingen jagar björn med automatvapen?
När man jagar björn får.man bara ha 3 patroner i geväret. Fråga mig inte varför, men så är det, iallafall när jag tog jägarexamen.
Man får.överhuvudtager inte jaga med "automatgevär".
Halvautomat däremot, det kan vara bra att hinna få iväg ett andra skott så snabbt som möjligt om en ilsken vildsvinsgalt kommer mot mig. Man har inte direkt tid med manuell omladdning eller för den delen mantelrörelse vid såna tillfällen. Jag har talat med jägare som räddats av sitt andra skott inom en sekund. Själv har jag sluppit såna äventyr än så länge. -
Sänks inte de ensmståendes skatt också?KillBill skrev 2025-03-26 12:13:15 följande:
I den här situationen sänker Jimmie Åkesson sin egen och andra höginkomsttagares skatt med tiotusentals kronor per år i stället för att satsa på de som har det svårast.
www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/ekonomiska-svarigheter-bland-ensamstaende-foraldrar-med-lag-inkomst
-
Just 16 000 verkar vara den lägre brytpunkten. Tjänar man så lite kanske man borde öka sin arbetstid?Tyra myra skrev 2025-03-27 16:08:08 följande:
När det gäller låginkomsttagare så kom vi fram till att en släkting till mig med 16000 i pension får en skatte sänkning på 26 kr/mån. Nu vet jag inte om just den räknesnurran var korrekt, tror den fanns på Dagens Industris sida. Men det säger ju sunda förnuftet att skattesänkningen blir mycket större om du har en inkomst på 50 000 än om du har 16 000.
Det är väl detta som diskuteras inte om de får skattesänkning eller inte. Klyftorna ökar bara ännu mera och när man inte ens anser sig ha råd barnbidragen så att ensamstående mammor och pappor. Anser man det viktigare att ge höginkomst-tagare stora skattelättnader,
Det handlar om rättvisa
Alla som tjänar minst 16 000 kronor i månaden gynnas av förslaget, men effekten planar ut vid en lön över 40 000 kronor. Enligt beräkningar från regeringen handlar det om en skattesänkning på 215 kronor för personer som tjänar 35 000 kronor i månaden.
Även för pensionärer blir det lite mer pengar i plånboken.
www.skandia.se/artiklar/spara-placera/skattelattnader-2025/