• Bis mis

Är gubbar över 50 the shit?

Tomas Svensson skrev 2023-09-14 18:12:04 följande:
    Är gubbar över 50 the shit?

Jag hörde någon säga att män som blir äldre är som en whisky som åldras. På senare tid har jag tänkt lite på det. Detta efter att jag på senare tid har upplevt blickar mm som skulle kunna tolkas som flirtar. Blickar som möts och hänger kvar lite längre än gängse. Nu senast upplevde jag samma sak än mer där den andra var i en professionell roll. Jag vart tvungen att kolla upp tjejen och mycket riktigt, ensamstående.

Jag är själv i ett långt förhållande och har inga planer på att avsluta det, men blir lite fundersam. 

Jag tycker att en liten procent kan bli bättre med tiden ja. Under förutsättning att dom tar hand om sin kropp, stora magar går bort. Tror det beror på att männen i dom få fallen har ett ansikte som passar för det och att deras personlighet är bra.
  • Bis mis
    Tomas Svensson skrev 2023-09-14 18:35:58 följande:
    Absolut en poäng, men jag upplever att det har blivit en skillnad. Jag har inte sökt så värst mycket med blicken men känt mig iakttagen och tittat upp. 

Jag har kanske drabbats av ett hjärnspöke.
    Tror inte det behöver vara ett hjärnspöke faktiskt. Jag som kvinna då upplevde något liknande när jag nådde...32 ungefär. Samtidigt som jag började känna mig hemma i min yrkesroll och slutade bry mig om vad folk tyckte om mig. 

Så jag tror att det kan vara en kombination av attraktivt utseende och självförtroende som har kommit på plats i ditt fall som i mitt.
  • Bis mis

Kaffedraken, dags att gå vidare och se framåt istället? Kom igen nu, du kan :)

• Bis mis
    Anonym (RR) skrev 2023-09-15 08:20:36 följande:
    Ja, jag jagar inte efter unga tjejer. Vill helst träffa en jämnårig. Jag bara delar med mig av mina erfarenheter av hur det ser ut.
    Jaga du efter det som passar dig, det gör jag. Senaste 4 partners: 16 år yngre, 2 år äldre, två senaste och nuvarande 12 år yngre än mig. Vem bryr sig mer än man själv? Inget annat spelar roll, hur du känner dig tillsammans med dom. När ingen annan är där.
  • Bis mis
    Anonym (RR) skrev 2023-09-15 08:27:26 följande:

Man ser kommentarer i tråden i stil med "du ska inte tro att du kan attrahera nån".
    Det känner jag igen, vanligt att kvinnor har den attityden mot män.

Nej, det är ingen vanlig attityd irl. Då är det något som sticker, som inte känns genuint. 
  • Bis mis
    Anonym (RR) skrev 2023-09-15 08:30:27 följande:
    Ja, ett av de vanligaste råden män får är att gå till gymmet. Samtidigt så säger många kvinnor att det inte är så viktigt att han ska vara vältränad, andra saker som gör att hon blir attraherad.

Jag tror snarare att många äldre män har lärt sig att inte tolka in allt som intresse.
    Olika kvinnor, olika preferenser. Dock så är träning en väldigt vettig sak att lägga tid på vid en viss ålder av många skäl.

Läs av, det är det enda som gäller.
  • Bis mis
    Anonym (RR) skrev 2023-09-15 08:34:10 följande:
    Jag kollar in yngre tjejer, det erkänner jag, men jag kommer aldrig mer ta initiativet. Om nån tjej skulle göra det igen, då skulle jag träffa henne om jag var attraherad. Jag vet ju att kvinnor skulle misstycka, men det skiter väl jag i. Mitt liv.
    You do you. Bry dig bara om vad du själv vill. Nej kvinnor skulle inte misstycka, vissa kanske men vad spelar det för roll för dig? Släpp det, vi har bara ett liv. Ångra dig inte sen på ålderns höst.
  • Bis mis
    Anonym (RR) skrev 2023-09-15 09:04:52 följande:
    Jo, kvinnor skulle misstycka och tala om det för mig. Det är typen av kvinnor som berättar för andra hur de ska göra. Mycket hyckleri där. Jag stötte på en yngre tjej, även om de flesta tyckte det var fel. Jag ångrar det inte. Men hade ångrat det om jag inte försökt. Och så träffade jag en ännu yngre tjej som jagade efter mig. De flesta tyckte det också var fel. Jag ville ha sex med henne men försökte inget. Det tyckte många också var fel. Hon också. Hon tyckte att jag skulle ha tagit första steget. Drömmer
    Du har skrivit om det där otaliga ggr här på FL. Jobba med dig själv och fundera över varför du inte kan släppa det. Och definitivt varför andras åsikter betyder något för dig.

Sen tycker jag att du ska låta bli att ta över andras trådar med dina egna issues såhär. Skapa egna.
  • Bis mis
    Anonym (40+) skrev 2023-09-16 10:28:04 följande:
    Tacksamheten att man "ser" honom. Jag gillar väldigt mycket att känna mig uppskattad och behöver att det är en ganska stor skillnad (det här kommer låta helstört) i hur attraktiv jag tror mig vara jämfört med honom. Jag vill att han känner att "wow en sån som jag får vara med en sån som henne". jag mår väldigt bra av att känna att jag har en trygghet den dynamiken ger i en relation.  
    Man kan få den känslan av partners i alla möjliga åldrar och känna samma tillbaka :) Det är ett bra läge.
  • Bis mis
    Anonym (Ung å kåt) skrev 2023-09-16 13:55:19 följande:

Gubbar över 50 är dom bästa älskarna.
    Dom får inget sex hemma och om jag, en ung sexig kollega eller vän till dottern börjar flirta lite blir dom helt till sig och vet knappt vilket ben dom ska att på.
    Det är väl mer leken som gör att jag gpr igång på det hela.
    Att helt enkelt få dom så kåta som möjligt och sen låta dom ligga med mig.
    Känslan av att veta att dom "syndar" pga mig är helt otrolig och dom själva är mer upphetsade och kåta än dom någonsin varit .
    Bara att veta att jag är deras livs sex är såå upphetsande. Samt att dom kommer hem nyknullade till frun

Bra för dig. Men tror inte att du har helt rätt i dina antaganden :)
Svar på tråden Är gubbar över 50 the shit?