Anonym (Beror på) skrev 2023-09-15 05:19:38 följande:
Hur tycker du själv att de flesta män, 50 och över, ser ut och beter sig? Har aldrig själv råkat på någon som varit nåt speciellt. Tvärtom så verkar många av dem ge upp redan i 40-årsåldern av nån anledning. Kanske för att de har fullt upp med barn och familjeliv. Tydligen en bra ursäkt till att strunta i allt annat utöver detta.
I den vevan så tycks de samtidigt förlora både charm och utsida. Många hade inte någon av de där egenskaperna från början iofs.
Vet inte hur det är för kvinnor. Jag har alltid uppfattat kvinnor som mer ödmjuka och inkännande än män. Utgår nu från hur jag själv blivit bemött av män v.s. kvinnor genom åren. Kvinnor tar inte lika mycket plats som män och tror inte lika högt om sig själva.
Frågan kvarstår också varför personen i originaltexten anser att han blivit sexigare efter 50? Jag undrade bara om han har några särskilda egenskaper som lockar kvinnor eller om det hela handlar mest om inbillning.
Jag brukar reagera om jag ser antingen en man eller kvinna över 50 som ser wow ut. Men jag ser ändå ofta äldre män och kvinnor som tar hand om sig själva med kläder, trimmat skägg, hår, smink osv. Men jag ser också ofta motsatsen. Det är nog lite individuellt hur man tar hand om sig oavsett kön. Sedan det där att släppa allt redan vid 40 ser jag också hos båda könen. Mammor med ovårdat hår, fula kläder, slitna i ansiktet, män med ovårdat skägg/hår, fula kläder slitna i fejjan osv. Ja vi kanske har stött på olika och har därmed olika erfarenheter av könen🤷?♀️ det där med att tro högt om sig själva har jag som sagt haft ett par väninnor genom åren. Självklart finns det vissa dåliga drag som är värre hos en del män och vissa värre hos en del kvinnor. Jag vet inte jag kan inte dra alla män eller kvinnor över en kant.
Tycker mig bara se ett mönster här på FL när män startar trådar. Kan handla om vad som helst men det är ofta hårda, lite nedlåtande kommentarer som är helt onödiga och sen dras ofta könsfrågan in man bara gaahhhhh🤦?♀️