Inlägg från: Anonym (Kvaster van der Krist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvaster van der Krist)

Faller snett i livet men myndigheterna ser mig inte, vad kan andra kommuner göra?

Tow2Mater skrev 2024-07-22 22:04:32 följande:
    Men vilket gnäll, du får ju boendeplats och boendepersonal. Lite måste du ju bjuda till själv också.
    Jag håller med. Kommunen och adekvata instanser gör ju uppenbarligen vad de kan med de medel som de har till buds, men inget duger.

Är det någon som fattar vad TS vill?
    Staten förser alltså inte hemmasittare med gratis kompisar och i synnerhet inte baserat på hemmasittarnas egna önskemål.
    Mia448 skrev 2024-07-23 14:19:22 följande:
    Jo gratis kompisar har Man faktiskt rätt till om man har vissa funktionsnedsättningar som påverkar social förmåga, det kallas kontaktperson. Och det ska utgå ifrån brukarens önskemål.
    Och då fick TS en sådan och det dög inte, för han skulle direkt förflyttas in till ett fungerande liv med riktiga kompisar utan att göra något själv. Står om kontaktpersonen på trådens första sida.
    Anonym (Vingklippt39) skrev 2024-07-22 15:57:43 följande:

Att få en ny chans, att bli inneboende hos nån eller motsvarande tills vidare,
    att prata ihop sig och fundera ut ett sätt att bryta ensamhet, hjälplöshet.

Anonym (Vingklippt39) skrev 2024-07-22 15:57:43 följande:

Jag är inneboende hos en 80-årig man också...har inga möbler.
    MIna prylar ryms in en V70 med nerfällt baksäte om man säger så.....

Det gick ju fort att uppnå? Samma inlägg, rentav!

Svar på tråden Faller snett i livet men myndigheterna ser mig inte, vad kan andra kommuner göra?