Vad f-n håller Israel på med?
Menar du allvar nu?
I så fall förstår jag att du undrar vad Isreal håller på med. Men ja- Hamas håller bara till nära civila, I bostadshus, I gångar under bostsdshus, I humanitära zoner!! De har skjutit massa raketer från utsedda humanitära zoner.
Sen bombar inte Isreal bostadshus urskiljningslöst även om det är terrorister där. Det görs alltid en bedömning hur stor den civila skadan är och hur stor den militära vinsten skulle vara. Jag har förstått att det är jurister med kunskap om krigsrätt som är med och gör avvägningen vid så gott som varje bombning.
Sen är det ju så också att många civila blir varnade om kommande bombningar men ändå väljer att stanna kvar i huset. Jag har lyssnat på samtal där idf på arabiska ringer och ber människor lämna huset, men det de vägrar.
Sen är det ytterligare en aspekt att det förekommer väldigt mycket propaganda från Hamas sida. Detta reportage är gjort utifrån information från al jezeera, som sponsras av Qatar, som också stöttar Hamas...
Dvs när jag ser artiklar som denna har jag ingen aning om hur mycket som är sant. Alla journalister som är i Gaza är godkända av Hamas . Det finns inga fristående oberoende, opartiska journalister i Gaza.
Så alla dessa rapporteringar bör tas med en stor nypa salt.
Det är i själva verket under all kritik att tidningar återpublicerar nyheter från Al Jezeera utan att ange att det inte är en oberoende källa, utan finansieras av Qatar.
Så mycket av dessa artiklar är falska, bara för att vända människor mot Isreal.
Sinwar har uttalat sagt att det är genom att påverka media och omvärlden som de har en chans att vinna. Omm omvärlden vänder sig mot Isreal och tvingar Isreal att låta Hamas få fortsätta styra i Gaza.
Varför skulle hammas vara i ett barnfamiljhus? Tror det är BS men Israel kommer skylla på de. Är