Inlägg från: Anonym (Lilla O) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lilla O)

Kan ni låna barnböcker på biblioteket ( inga minnen att behålla då de måste återlämnas)

Jag älskar bibblan just för att man får lämna tillbaka böckerna och får med sig nya hem. För småttingar så vill de ju höra samma böcker om och om igen, lästa på precis samma vis (nåde dig om du gjorde en utsvävning och inte kommer ihåg precis vad du sa nästa gång!).

Undermålig förälder som jag är, så tröttnar jag låååångt tidigare än mina barn på böckerna och våra besök på biblioteket varje vecka ger mig i alla fall ett litet glimmer av hopp om att en ny bok ska ge lite variation. Favvisar lånas förstås om ifall det går (Richard Scarry, jag tittar på dig), men kanske en ny bok kommer med i leken?

När de precis börjar läsa är biblioteket än viktigare. Här är ju mängdträning viktigt och just böckerna för nybörjare är, vad ska man säga, lite begränsade i sitt litterära värde. 

Vi har samlat på oss en försvarlig mängd barnböcker som vi äger med. Presenter barnen har fått och favoriter som vi har köpt. Vi har nog totalt strax över två bokhyllor med barnböcker, men vi borde nog rensa ...

Svar på tråden Kan ni låna barnböcker på biblioteket ( inga minnen att behålla då de måste återlämnas)