40år och IVF
Hej! Nu måste jag också skriva av mig här. Är 41 och har en lååång historia av infertilitet och ofrivillig barnlöshet, lite pga manlig faktor men främst endometrios/adenomyos som gjort det omöjligt att bli gravid på naturlig väg. Efter tre års behandling, flera insättningar och missfall/MA fick vi till slut vårt första levande barn. Nur gör vi syskonförsök med tre embryon vi hade i frysen efter sista uttaget för tre år sen. I höstas sattes den första perfekta blastocysten in som inte tog sig. Nästa perfekta blastocyst resulterade i mf i vecka 7. Igår satte vi in det allra sista, en morula på dag 5 som ?var lite slö?. Jag var inte alls förberedd på det jag trodde det också var en blastocyst. När jag såg bilden (bor i ett land just nu där man alltid får ett foto av embryot som implanteras, vet inte om det är samma hemma i Sverige) var det bara en oregelbunden hög celler. Idag har jag läst på om insättning av en 5 dagars morula och långsamma embryon och nu är jag helt knäckt. Det verkar som om chansen är helt obefintlig att det ska ta sig. Jag är såklart oändligt tacksam att vi fick ett barn, men hade sååå gärna gett min pojke ett syskon. Är det någon mer som har erfarenhet av långsamma embryon/blastisar?