• Anonym (TS)

Samhällsklass

Vilken klass har ni?
    Vilken klass skulle ni tycka att jag och min familj är?
    Jag: undersköterska på vårdavdelning på ett universitetssjukhus, inget körkort. 
    Maken: Svetsare på ett privat företag,  har körkort. 
    Vi bor i en stor villa i en Stockholmsförort,  har hyfsad ny Volvo XC70.
    Sonen: bor i hyreslägenhet,  3 år på universitetet,  jobbar med IT-säkerhet på ett statligt företag. 
    Dottern: bor i hyreslägenhet,  jobbar som restaurangchef, ska börja plugga till lärare. 

• Svar på tråden Samhällsklass
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Klassläraren) skrev 2024-10-14 17:08:33 följande:
    Efterätteskeden, eller Dessertsked ovanför tallriken men bakom glaset. Bockjakt 16 Aug - 30 September övriga djur i till slutet av Januari, minns inte starttid. Polo spelas uppsuttet som det så vackert heter, dvs i sadel på gräs. Aldrig bruna skor efter kl 18. Aldrig sett Staffan och Krister, Edddie medusa vet jag vem det är men allt för vulgär musik för min smak. Matematik och språk ger extra poäng. Vet ej vad en folkrace bil kostar men gissningsvis en gammal Volvo med trimning och ombyggnad 20.000? Fidekommiss är ordningsföljd av arvsrätt gällande större fastigheter/ mark och landområd.
    Högt men inte riktigt högt, Men du vet vad som ger meritpoäng, bara borgarbrackor och neuve riche behöver plugga och vet vad som ger betyg
  • Mentat
    Anonym (TS) skrev 2024-10-14 13:39:51 följande:
    Samhällsklass

Vilken klass har ni?
    Vilken klass skulle ni tycka att jag och min familj är?
    Jag: undersköterska på vårdavdelning på ett universitetssjukhus, inget körkort. 
    Maken: Svetsare på ett privat företag,  har körkort. 
    Vi bor i en stor villa i en Stockholmsförort,  har hyfsad ny Volvo XC70.
    Sonen: bor i hyreslägenhet,  3 år på universitetet,  jobbar med IT-säkerhet på ett statligt företag. 
    Dottern: bor i hyreslägenhet,  jobbar som restaurangchef, ska börja plugga till lärare.