Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Jag är orolig!

Anonym (Godhjärtad man) skrev 2024-10-17 23:07:29 följande:
    Jag vill inte säga hur gammal jag är, det är privat. Det är ändå värdelöst med saker med aktivitetsstöd, praktik och lönebidrag! Jag har provat! Och det ledde aldrig till nåt ljusare framtid som fast anställning.
    Var får du pengar från då?
    Utan att vara inskriven på AF lär du inte få stöd någonstans ifrån.

Har du haft någon anställning med lönebidrag? Det kan annars vara ett steg närmare ett "riktigt" arbete.
  • Anonym
    Anonym (Ninis) skrev 2024-10-18 07:36:29 följande:

Att erbjuda sin hjälp till ställen som Röda korset eller Stadsmissionen är också sätt att få något meningsfullt att göra och att visa för arbetsgivare man söker jobb hos att man inte är rädd för att hugga i och ta ansvar. 

En bekant till mig blev placerad på Röda Korset av arbetsförmedlingen, gick hon inte dit så fick hon inga pengar.
  • Anonym
    Anonym (Ninis) skrev 2024-10-19 08:37:33 följande:
    Låter smart (med förbehåll för att jag inte känner till detaljerna). 
    Min bekanta hade tidgare mest jobbat som personlig assistent men var sedan med om en olycka, inte superallvarligt med risk för livet men tillräckligt för att knäcka henne. (Utseendet blev lite förändrat kan man säga.)

Sedan var hon arbetslös länge, undantaget att hon försökte att gå tillbaka som PA men det fungerade inte längre.

Jag skulle kunna fixa ett jobb till henne, men är nästan helt säker på att det inte kommer att fungera. Hon tvivlar även på det själv då jag sagt att ska jag försöka lösa detta så måste, måste du sköta jobbet. Så hon tackade nej...

Detta visste såklart inte AF något om, då hade hon säkert blivit av med sin ersättning.

Det var bra med Röda Korset, det är ingen riktig anställning utan mer som en åtgärd och därför sätts inte så stora krav på en, mer än att man är där och gör det man orkar.

Det har fungerat bra, synd bara att de inte kan anställa henne...
Svar på tråden Jag är orolig!