Inlägg från: Anonym (Far till tre) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Far till tre)

Jag vill ha barn men han vill vänta

Jag och min sambo hade liknande situation 

Jag hade redan två barn , minsta fyra år när vi träffades och hon hade inga. Jag ville inte ha fler barn om jag fritt fick bestämma, men fatta att jag inte kan gislanhålla en annan människa pga det så att säga. 

Det gick 7år innan vi till slut skaffa barn , då var jag 42 år idag är jag 46 och sonen vi fick är idag 4,5år. Det framgår inte hur gammal din man är och varför han inte vill ha fler barn, jobbar du skift eller saknar du körkort som gör att han redan vet nu att mycket slitgöra landar på honom och har man redan varit ensamstående med barn är man riktigt utsliten på den biten, eller så var det för mig i alla fall. 

I mitt fall var det enkelt, jag ställde krav, du får ta körkort och byta jobb om jag skall orkar en gång till, om inte får du leta upp en annann man att skaffa barn med. Det låter kanske hårt men jag var ärlig mot oss båda.

Hon tog körkort, jobbet blev dock inte som vi tänkt, pga pandemin och inflationen var det inte läge att sätta sig i skolbänken och familjens ekonomi fick gå före min bekvämlighet. 

Det är skillnad på första barnet och om man gått ignom det två gånger innan det måste man förstå, inte för alla men för mig var det så.
    Samtidigt är det det roligaste jag varit med om, man njuter mycket mer när man är lite äldre eller kanske pga av att man vet hur snabbt de blir stora, jag njuter och tar tillvara på tiden med min sladdis för man vet att hux flux är de "för stora" 

Han får nog lägga korten på bordet för det han gör nu är inte shyyst mot någon av er. Livet är "on hold  när en sådan sak ligger och gnagar i bakgrunden.

Lycka till

Svar på tråden Jag vill ha barn men han vill vänta