Inlägg från: Anonym (Mannen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mannen)

Jag vill ha barn men han vill vänta

Katt3rna skrev 2024-10-22 08:55:39 följande:
    Jag vill ha barn men han vill vänta

Vet att det finns massor av såna här trådar och jag har nog läst allihop. Men jag behöver verkligen skriva av mig och få råd.

Han har 2 barn sen innan och jag har inga. När vi började träffas ville han inte ha fler och det höll på att ta slut redan i starten av förhållandet. Men han sa att han kanske skulle ändra sig och vi bokade till hos parterapeut på hans bevåg.

Tiden gick och vi har gått hos parterapeuten några gånger under 1 års tid. Han har gått från att inte vilja alls, till att vilja men inte veta när. Till att ge mig ett löfte om att vi ska börja försöka i november. Till att nu, inte längre vara säker på november och vilja skjuta på det nu.

Jag harställt ultimatum nu, försöka i november eller göra slut. Han säger göra slut, för att han inte kan ge mig förhoppningar mer. Samtidigt har han bokat in tid själv hos terapeuten och säger att november inte är uteslutet.

Vi mår båda såklart pissdåligt. Vi älskar varandra mycket och vill inte det här. Men han kan inte lova mig en dag då vi börjar försöka och jag fyller snart 31 år.
    Vad ska jag göra. Håller på att gå sönder.

Är själv man och har varit i din sambos situtation. Jag hade 2 barn och hon inga. Jag var ett svin och gjorde allt för att förhala det hela. "Till våren"; "till hösten", "när huset är klart" etc etc etc. Det tog flera år men sedan tog det slut. Tyvärr var hon då för gammal för att få barn med någon annan. Skäms när jag tänker på det. Jag ville ha allt som det var, jag ville ha henne men inga fler barn. Kan sätta 1000 spänn på att din sambo tänker likadant.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-10-23 14:00:16 följande:
    Ja, du var ett svin, men hon borde ha lämnat dig tidigare. Inte satt allt på ett kort om hon redan närmade sig slutet av sina fertila år.

TS är 31. Ska hon förbli barnlös, måste mannen förhala i 10 år till. Men även om hon har ganska många år på sig, borde de sluta slösa med varandras tid. Bättre att gå skilda vägar nu, eller snart, än att dra ut på det ytterligare. 
    Visserligen är TS "bara" 31 år nu men fertiliteten rasar snabbt. Och dessutom ska hon hinna hitta en ny man i sitt liv så det gäller nog att besluta sig.
Svar på tråden Jag vill ha barn men han vill vänta