Inlägg från: Anonym (Linda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linda)

Jag vill ha barn men han vill vänta

Mimosa86 skrev 2024-10-25 09:04:46 följande:
    Min bistra observation på män och kvinnor är dessvärre att majoriteten män inte har något som helst problem att leva och bo ihop med en kvinna som de egentligen innerst inne vet inte är -the one-, medan kvinnor i större utsträckning hellre lever ensamma än med en man där det inte finns en framtid med.

Ts sambo är 45, hon 31 och de har inte varit ihop så länge. Jag tror seriöst inte att TS man ser henne som kvinna i hans liv. Inte än iallafall. En man som hittat kvinnan i sitt liv skulle inte tveka med att skaffa barn med henne. Jag tror helt enkelt inte TS kille resonerade i dessa seriösa termer när de blev ihop. För män gör sällan det.
    Vad är det för trams? Det finns hur många människor som helst som är helt klara med barn eller aldrig vill ha egna. Många som vatit med om skilsmässor med barn vågar helt enkelt inte satsa igennoga trauma. Har ingenting med kärleken till partnern att göra.
  • Anonym (Linda)
    Katt3rna skrev 2024-10-23 08:48:14 följande:
    Tack för svar. Jag är alltså helt hundra på att han är mannen i mitt liv. Det är inte där problemet är. Jag vill inte förändra honom, jag älskar honom djupt för den han är. Han går inte i terapi för att förändra sig som person utan det handlar om barnfrågan och hans rädslor. Om han bara hade kunnat komma över det finns det i nuläget inga större problem. Men, kärleken och längtan till ett framtida barn är trots min kärlek till honom än större.
    Det är läskigt vaf lik vår situation är. Min partner och jag har gjort slut en gång för ett år sedan och nu återförrnats. Anledningen var barnfrågan. Han var velig men nu lutar han mer åt att han vill men behöver komma över rädslor. Han är t.ex traumatiserad pga att det gick så dåligt med hans ex när de skaffade barn. Parterapi har kommit på tal men ni verkar kommit längre som faktiskt gått i terapi. Har din partners rädslor inte blivit bättre alls?
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Reality check) skrev 2024-10-27 23:43:39 följande:
    Vem har sagt att de andra barnen är ett hinder??? Men HUR tänker man när man skaffar barn med en person och chansar på att denne landar i beslutet så småningom...? Oansvarigt till tusen!
    Finns mkt folk utan barn som tvekar och inte landar i  beslutet heller. 
Svar på tråden Jag vill ha barn men han vill vänta