Inlägg från: Morsblommor |Visa alla inlägg
  • Morsblommor

BF Augusti 2025

Hej, 

Först vill säga grattis till oss alla som har plussat :)

Jag plussade igår och enligt min app är jag i vecka 4 plus 4 dagar, är 27 år och detta kommer bli mitt första barn. Har inga särskild symtom just nu lite ont i ryggen och molande värk i magen. 

bf beräknat till 3 august <3 

• Morsblommor

Beklagar missfallet för er som fått detHjärta

Jag kommer hamna i vecka 10 på lördag, just nu har jag illamående och mensvärk som kommer och går. 
    Vi berättade för familjerna igår så hoppas verkligen det går hela vägen. har inte varit på någon ultraljud ännu men man får lita sig på sina symtom om allting är okej Hjärta

• Morsblommor

Är det någon mer som mår mest illa på kvällarna än morgonen? Jag mådde illa vecka 6 och 7 sen gick det över mådde hyfsat bra och nu vecka 10 och 11 mår dåligt igen men mest på kvällarna

• Morsblommor

Svar till Lina98.

Min illamående gick också över mellan 8-9 men kom tillbaka igen v 10 sökte så mycket för blev så orolig och läste att det var normalt.

• Morsblommor
    Mammatill2,  4/8 3e barnet
    Swn, 4/8 4e barnet 
    Saltakatten, 7/8, 3:e barnet
    Lina98, 12/8, första barnet 
    Blåklocka, 14/8, första barnet 
    hannabanana, 14/8 4:e barnet
    uddan99, 22/8, första barnet
    rosen91(Gravidmednummer3), 28/8, 3:e barnet
    Ananans, 11-14/8, första barnet
    morsblommor, 2/8 första barnet 
  • Morsblommor

Känner mig lite nervös, jag ska börja nytt jobb på måndag och vågar inte rikt berätta för min chef om graviditeten haha. men hon har undrat över semestern de vill veta vilka när man ska ta semester så de kan börja planera in semester vikarater. Så känns nästan lite taskigt att inte berätta för henne nu så de kan planera in det också redan nu.. 

• Morsblommor
    Anonym (Nummer1påväg) skrev 2025-01-20 13:02:31 följande:

Ni som känner av "växtvärk" i livmodern hur pass ont har ni?

Fram till vecka 11 har jag endast känt av den här "molvärken" som alla pratar om. Men efter vecka 11 har jag nu haft 2 tillfällen med någon veckas mellanrum där värken varit en aning kraftigare ca 15-20 minuter för att sedan återgå till molvärk igen.

Läste att man kunde känna av ligamentsmärtor mer i senare delen av den första trimestern. 

Första gången jag är gravid så har inte mycket att jämföra med. 

Någon som kan relatera? 

Är inne i vecka 13 nu. 

Jag kände av lite växtvärk i början men har inte känt av de på länge,, bör jag vara orolig?? Förvånad
  • Morsblommor

Vet någon hur det är med röntgen och graviditet? Hur det påverkar barnet?
    jobbar inom vården och kört ganska många patienter till olika sorts röntgen undersökningar, ibland varit med och väntat utanför tills dem är klara med undersökningen, men annars för det mesta bara lämnat dem och hämtat dem. 

Svar på tråden BF Augusti 2025