Inlägg från: Laaaaajnea |Visa alla inlägg
  • Laaaaajnea

BF Augusti 2025

Nu hoppar jag också in i tråden, plussade idag på ett CB digitalt 😭😍 Fick ett mf för precis en månad sedan. Har under en veckas tid gjort alldeles för många test, men blev så efter mf.. Har på något sätt förstått att jag är gravid. Jag har vanligtvis lätt för att gråta men under Musikhjälpen var det extremt. Så fort ?Du måste finnas? spelades så grät jag så kan knappt fick luft 😅 har även fått kväljningar eller luftkräkningar som någon skrev här i tråden. Det var mitt symptom som jag hade under hela graviditeten med sonen (13 månader nu) och även det symptomet jag fick innan mf. Är även konstant hungrig och molvärk i magen. 

• Laaaaajnea

Jag ringde till MVC idag och fick komma direkt för att ta ett sköldkörtelprov och första hälsosamtalet är inbokat 2/1 🥹 har en helt annan känsla i kroppen nu mot i november när vi fick mf. Då hade jag en dålig känsla redan vid plusset. 

• Laaaaajnea

Idag gjorde jag ett digitalt CB och fick ett 3+ 😍 när vi fick vårat mf i november steg det aldrig över 1-2 så det känns så skönt. Nu ska jag sluta med allt som har med gravtest att göra och försöka njuta av att jag är gravid. 

• Laaaaajnea

Nu såhär i början får man ju dra lite lögner när man ska till bm osv. Vad kör ni för lögner? 😂 

Jag börjar jobba på tisdag 7/1 efter 14 månaders föräldraledighet. På fredag 10/1 har jag första hälsosamtalet med bm. Då kommer jag ta en långlunch hemma för att vi får besök av vänner från Gbg. Men vännerna kommer vara kvar i Gbg 😁

• Laaaaajnea

Igår fick vi se ett litet hjärta slå på lilla pyret i magen 😍 Kunde inte vänta till KUB som vi har inbokat på alla hjärtans dag. 

• Laaaaajnea
    Ananans skrev 2025-01-25 18:24:18 följande:

Hej allihopa! Nu har vi äntligen fått se bebis!! Var och gjorde första delen av KUB som ju egentligen bara är blodprovet men de frågade om vi gjort något UL ännu och då vi svarade nej sa hon att vi kan få kika lite! 
    Nu trillar poletten ner för mig, vågar äntligen börja köpa lite saker. Vågar dock inte berätta för någon riktigt än haha, eller jag funderar över när i tid vi vill berätta..

Men jag har en fråga till er, speciellt ni som har barn sedan tidigare. Är en sleep carrier bra att ha? Kikar på den från Najell som är väldigt populär nu. Är det något ni tycker är värt att köpa? Kommer man använda den mycket?

Jag köpte en sleep carrier när sonen va nyfödd (15mån nu). Det köpet ångrar jag absolut inte 😊har använt den i vagnen (vilket var guld eftersom vi bor högst upp utan hiss). Har burit på den hemma, haft den i sängen osv. Köpt flera grejer från Najell som jag varit väldigt nöjd med! 😊
  • Laaaaajnea

Idag har vi gjort KUB på alla hjärtans dag. Allt såg bra ut Hjärta vi fick tid för vårat RUL 1/4, vi skrattade åt att vi prickar in väldigt speciella dagar Skrattande

• Laaaaajnea
    Arconia skrev 2025-03-13 20:39:40 följande:
    Så spännande! Glad Längtar också till RUL, har om en vecka. 
    Är det någon som känner rörelser? Jag har känt lite mer senaste veckan, men nu var det några dagar när jag inte längre kände något så tydligt så började fundera på om jag inbillat mig ändå. Men idag på kvällen kändes det så tydligt och syntes utanpå på magen! Kunde typ inte tro det ? Går precis in i vecka 19.. Trodde det var för tidigt
    Jag har känt rörelser sen vecka 15, ingen rörelse på utsidan av magen än (vecka 16+4 idag). Jag har min moderkaka i bakvägg. Med sonen hade jag i framvägg och kände inte rörelse förrän vecka 24. Var jätteledsen över det då, men han tog helt klart igen det resten av veckorna Skrattande
Svar på tråden BF Augusti 2025